گروه مشاوران برندینگ فراسو
روستاها

روستای جنت رودبار رامسر

دهستان جنت رودبار، دهستانی است از توابع بخش مرکزی شهرستان رامسر در استان مازندران است. جنت رودبار منطقه ای بسیار زیبا و جذاب است که یکی از مهم ترین مناطق گردشگری رامسر محسوب می شود. ی

روستای جنت رودبار ییلاقی با دشت‌‌های زیبا، کوه‌‌های بلند، آبشارهای فراوان و چشم‌انداری زیباست که در فاصله ۶۰ کیلومتری از رامسر قرار دارد و مرکز دهستان جنت رودبار در بخش مرکزی شهرستان رامسر محسوب می‌شود.

این جواهر ارزنده علاوه بر طراوت جان‌بخش و طبیعت منحصر به فرد، سرایی سرشار از گیاه دارویی گل‌ گاوزبان است.

جنت رودبار رامسر در روزگاران گذشته بخشی از گرجیان تاریخی به شمار می‌رفته است. به عبارتی دیگر منطقۀ جنت رودبار منطقه‌ای ییلاقی و کوهستانی است که پیش از این جزئی از بخش بزرگتری بوده که با نام گرجیان خوانده می‌شده است. پس از اینکه نام گرجیان از صفحۀ ضمیر و از روی نقشه پاک می‌شود قسمت ییلاقی آن دست به مانند بخش جلگه‌ای منطقه به گلیجان ضمیمه می‌شود. پس از آن در اثر گذر زمان از منطقۀ گلیجان نیز جدا شد و به عنوان یک دهستان مستقل به شهر رامسر پیوست.

جاذبه های روستای جنت رودبار

  • جنگل دالخانی

برای رسیدن به این روستا، باید از دل جنگل سحرانگیز دالخانی عبور کنید.

  • آبشارها

این منطقه دارای آبشارهای بسیار زیبایی می باشد که می توان آبشار سیاسرت، آبشار ریش بزار، آبشار هیسیان، آبشار خشکا، آبشار چاردر، آبشار آزارک و آبشار حسینیه از این نمونه ها بر شمرد.

  • ییلاق‌های شگفت انگیز

از ییلاق‌های شگفت انگیز و فوق العاده جذاب این منطقه می‌توان به اکراسر، نمکدره، چاک، ایزکی، چرته و جیرود اشاره کرد که از مناطق بسیار زیبا و بکر با آب و هوای دلنشین هستند که رامسر را به بهشت گمشده ملقب کرده اند.

با سایر روستاها آشنا شوید:

روستای جواهرده در رامسر
روستای گرسماسر ییلاق زیبا رامسر
روستای ساس یا اسلام آباد نوشهر

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا