گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

۴۰ درصد اقتصاد لرستان مربوط به بخش کشاورزی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ارزش افزوده ناشی از فروش محصولات کشاورزی استان هشت هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان است که ٤٠ درصد اقتصاد این منطقه را به خود اختصاص می‌دهد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی لرستان اسفندیار حسنی مقدم در نشست معارفه رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان اظهار کرد: سطح اراضی کشاورزی استان حدود ٨٠٠ هزار هکتار و معادل ۴.۷ درصد اراضی کشاورزی کشور است و ٤٠ درصد جمعیت استان در روستاها ساکن هستند.

وی با بیان اینکه سطح جنگل‌های لرستان ۲میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار است ادامه داد: سرانه جنگل در کشور یکهزار و ۷۰۰ هکتار است اما در لرستان ۶ هزار و ۷۰۰ هکتار می‌باشد که رقم مناسبی است.

وی گفت: باوجود اینکه ١١ درصد آبهای کشور در لرستان است اما تنها ٢٣ درصد از اراضی کشاورزی استان آبی شده و سهم آن از سدهای ساخته شده کشور تنها نیم درصد است و این یکی از دلایل توسعه نیافتگی استان به شمار می رود.

حسنی مقدم بیان کرد: اختصاص آب مطالبه جدی بخش کشاورزی لرستان و مردم از وزارت نیرو است چراکه تحقق این مطالبه توسعه استان را به دنبال دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به تولیدات بخش کشاورزی گفت: سالانه حدود ٢ میلیون و ٩٠٠ هزار تن محصول شامل حدود ٢میلیون و ٢٠٠ هزار تن در بخش زراعی، ٣٠٠ هزار تن محصولات باغی و ٤٠٠ هزار تن در حوزه دام، طیور و آبزیان در استان تولید می شود.

حسنی مقدم افزود: یکی از برنامه های استان عبور از کشاورزی سنتی به مدرن است که بخشی از این مهم توسط تحقیقات و ترویج انجام می‌شود بنابراین انتقال دانش روز به واحدهای تولیدی برای ارتقای بهره وری و کاهش هزینه تولید یک ضرورت است.

وی اضافه کرد: ایجاد شرکت های دانش بنیان، کاهش ضایعات محصولات زراعی، توسعه مکانیزاسیون، هوشمند سازی کشاورزی و اجرای الگوی کشت از دیگر اهداف و اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی لرستان می باشد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا