گروه مشاوران برندینگ فراسو
روستاها

ییلاق سی دشت رودبار

ییلاق سی دشت یکی از همان زیبایی‌هاست که جذابیت‌های آن از جاده سی دشت دو چندان می‌شود. اینجا جایی است که در هر فصلی می‌تواند چشم‌ها را خیره کند.

روستای ییلاقی سی دشت یکی از جاذبه های گردشگری زیبا و تماشایی شهر رودبار و استان گیلان، ییلاق خوش آب و هوا و سرسبز است. فاصله‌ی این منطقه‌ی خوش آب و هوا با شهرستان رستم آباد ۳۰ کیلومتر و با روستای توتکابن ۲۳ کیلومتر است. این ییلاق که در مسیر کوه درفک واقع شده در مسیر رسیدن به سی دشت از شهرها و روستاهای بسیار زیبای منجیل، رودبار، لوشان و کوهین عبور کرده و می‌توان از تماشای جذابیت‌های آن‌ها نیز لذت برد.

در فصل بهار دشت های این ییلاق پوشیده از گلهای رنگارنگ می شوند و ابرها از بالای سرتان حرکت می کنند. در فصل پاییز هم درختان لباس های رنگارنگی به تن کرده و منظره ای فوق العاده را به نمایش می گذارند.

جاذبه‌ های ییلاق سی دشت

جاذبه‌هایی همچون جنگل‌های بیشمار و انبوه، ابرهایی که تا حد زیادی پایین آمده و فضای مرموزی ایجاد می‌کنند، دشت‌های بزرگ و زیبا که در بعضی فصول مملو از گل‌های رنگارنگِ خودرو می‌شوند، نزدیک بودن به قله‌ی کوه درفک که از جاذبه‌های این منطقه به شمار می‌رود، هوایی بی نهایت مطبوع و دلپذیر که روح آدمی را تازه می‌کند و شرجی مناطق شمالی کشور را در خود ندارد و از همه مهم‌تر محصولات کشاورزی بسیار خوشمزه مثل آلوچه، فندق، گردو و… که سرآمد همه‌ی آن‌ها توت فرنگیِ سی دشت است در ماه خرداد فصل برداشت توت‌فرنگی‌های ارگانیک و خوش‌طعم این ناحیه است.

ییلاق سی دشت به جاذبه‌های فراوانی مثل غار دربند رشی، تپه‌ی باستانی مارلیک، چشمه‌ آب گرم ماسخنور، بقعه‌ی امامزاده محمد حنیفه و جنگل نور چشمه که غالبا در شهر رودبار قرار دارند.

با سایر روستاها آشنا شوید:

روستای ییلاقی دیورش رودبار
آشنایی با روستای سیبن رودبار
طبیعت زیبای روستای لالان

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا