گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

نرخ دام و گوشت سنخیتی با هم ندارند

مدیر عامل اتحادیه دام‌سبک گفت: با توجه به ازدیاد عرضه دام ناشی از عدم توان نگهداری دامدار، قیمت دام زنده در بازار کاهش یافته است.

افشین صدر دادرس مدیر عامل اتحادیه دام‌سبک  از‌ کاهش قیمت دام زنده خبر داد و گفت: با توجه به ازدیاد عرضه دام‌ ناشی از عدم توان نگهداری دامدار، قیمت دام زنده در بازار کاهش یافته، در حالیکه قیمت گوشت به دلیل مشکلات سیستم توزیع بالا رفته است.
وی متوسط قیمت هر کیلو دام زنده را ۵۲ هزار تا ۵۳ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی درب کشتارگاه ۱۲۰ هزار تومان است و در سطح شهر تهران کمتر از ۱۵۰ هزار تومان نیست که این موضوع با شعارهای مسئولان سنخیتی ندارد‌.
دادرس ادامه داد: با توجه به رکود گردشگری ناشی از وضعیت کرونا در فصل بهار و تابستان، تولیدکنندگان در عرضه دام با مشکل مواجه خواهند شد، درحالیکه در شرایط عادی در این ایام به دلیل ازدیاد گردشگر، رستوران و هتل ها پررونق بودند.
مدیر عامل اتحادیه دام سبک درباره آینده بازار گوشت بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی بخشی از بره های لاغر به کشتارگاه می روند، بخش دیگر هم از کشور قاچاق می شود که با استمرار این روند در ۶ ماهه دوم سال همزمان با پیک مصرف گوشت با مشکل مواجه خواهیم شد.
دادرس در پایان تصریح کرد: با توجه به وضعیت خشکسالی و افزایش قیمت نهاده، دامداران بره های به وزن نرسیده را روانه کشتارگاه می کنند‌ و متاسفانه قاچاقچیان بره های با وزن سبک را خریداری و پس از پروار قاچاق می کنند‌.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
itpnews
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا