گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

سنتی بودن کشاورزی موجب کاهش نرخ بهره‌وری گلستان است

معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سنتی بودن کشاورزی گلستان موجب کاهش نرخ بهره‌وری این بخش شده به گونه‌ای که با وجود اختصاص ۴۴ درصد از سهم اشتغال، فقط ۲۴ درصد بهره‌وری گلستان مختص کشاورزی است.

حجت الله میرزایی روز چهارشنبه در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری گلستان اظهار داشت: جایگزین کردن دام اصلاح شده با نمونه محلی، توسعه گلخانه و معرفی ارقام جدید زراعی از جمله راهکارهای افزایش نرخ بهره وری کشاورزی در گلستان است.

وی افزود: یکی از محدودیت های گلستان برای راه اندازی مراکز صنعتی و سرمایه گذاری، کمبود زمین به ویژه در مناطق جنوبی و دشواری در تامین آب و برق در بخش های شمالی این استان است.

معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با وجود برخورداری گلستان از ظرفیت رونق کشت گلخانه‌ای، در حال حاضر فقط ۵۰ هکتار کشت گلخانه ای در این استان ایجاد شده در حالی که در منطقه کویری یزد ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار کشت گلخانه ای وجود دارد.

میرزایی افزود: نباید اجازه داد صنایع آلاینده ای مانند پتروشیمی در استان های شمالی از جمله گلستان ایجاد شود و بهترین راه برای رونق اقتصاد و اشتغال در این استان ها توسعه بخش کشاورزی و صنعتی کردن آن است.

استاندار گلستان هم در این جلسه گفت: اجرای ۲۴ پروژه اقتصاد مقاومتی برای امسال و ۳۰ پروژه برای سال آینده در استان پیش بینی شده که تسریع در اجرای آن ها زمینه افزایش اشتغال را فراهم می‌آورد.

هادی حق شناس اظهار داشت: توجه وزارت تعاون به پروژه های کلان گلستان نظیر مجتمع پرورش میگوی گمیشان و نیروگاه سیکل ترکیبی علی آبادکتول، پروژه توسعه کشت گلخانه ای و همچنین کشت گیاهان دارویی و حمایت از طرح های استارتاپی می تواند زمینه رشد و توسعه گلستان را تسریع کند.

میرزایی معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی، پناه معاون توسعه مدیریت و منابع و منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیروز و امروز با حضور در گلستان از طرح های در حال بهره برداری، افتتاح یا در دست ساخت زیر مجموعه این وزارت‌خانه سرکشی کردند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا