گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

آغاز عملیات زمستانه در باغات درمیان برای تولید محصول باکیفیت

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان درمیان با اشاره به اینکه و تقریباً شهرستان درمیان یک اقتصاد تک ‌قطبی دارد، گفت: شهرستان درمیان با 4 هزار هکتار سطح زیر کشت باغات مثمر که دو سوم این سطح را باغات زرشک به خود اختصاص می دهند.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، سید محسن نصیرایی با بیان اینکه کیفیت زرشک حوزه قهستان زبان زد است و این سطح از باغات نقطه عطف اقتصاد شهرستان محسوب میگردد، افزود: آنچه باغ را در تابستان آماده میوه دهی و باردهی دو چندان می کند، رسیدگی در زمستان است که شامل خاک ورزی، چالکود، هرس و نمک زدایی از سطح خاک می شود و این عملیات پایه ای زمستانه در شهرستان درمیان آغاز شده است.

وی اظهار داشت: افزایش قیمت کود های پایه باعث عدم رغبت کشاورزان به استفاده از آنها شده و این مدیریت برای جبران این حذف اجباری و اقتصادی کودهای پایه ضمن فراهم نمودن تسهیلات ویژه برای خرید نهاده های ضروری (کشاورز کارت) اقدام به اشاعه راهکارهای جایگزین این امر چه با کودهای آلی و چه کودهای جایگزین ارزان تر شیمیایی نموده است و عقیده اصلی بر نقش ترویج و آموزشی  در مدیریت جهاد کشاورزی درمیان از همیشه پررنگ ‌تر است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان درمیان در پایان افزود: امسال علاوه بر تهیه کودهای یارانه دار شهرستان مصرف حداقل ۵۰۰ تن کود کامل را خواهیم داشت.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا