گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

سقوط آزاد کشت محصولات زراعی در شهرستان بروجن

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجن گفت: در این شهرستان بیش از ۴۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی وجود دارد که به‌ دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی در سالهای اخیر، سالیانه ۵۰ درصد از اراضی قابل کشت به‌ دلیل کمبود آب به زیر کشت نمی‌رود.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، شهریار بابادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجن گفت: از ۲۰ هزار هکتار اراضی زراعی تحت کشت سالانه در شهرستان ۲۴۰ هزار تن محصولات زراعی از جمله گندم، جو، سیب زمینی، علوفه و چغندرقند تولید و برداشت می‌شود که ارزش این محصولات بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان است.

بابادی افزود: سطح زیرکشت باغات در شهرستان بیش از چهار هزار هکتار است که سالانه ۲۵ هزار تن محصول باغی از جمله سیب درختی، گردو، بادام و انگور در این شهرستان تولید می‌شود که ارزش این محصولات بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان است.

وی گفت: در این شهرستان در حال حاضر بیش از ۶ هکتار گلخانه فعال وجود دارد که سالانه بیش از سه میلیون شاخه گل بریده، بیش از ۶۰۰ تن سبزی و صیفی و بیش از ۷۰ تن توت فرنگی به ارزش بیش از ۱۶ میلیارد تومان در این واحدهای گلخانه‌ای تولید می‌شود.

بابادی تصریح کرد :سالانه۲ هزار و ۵۰۰ تن قارچ خوراکی از ۲۵ واحد کارگاه تولید قارچ صنعتی و واحدهای خانگی در این شهرستان به ارزش ۱۸.۵ میلیارد تومان تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجن یاداور شد: این شهرستان قابلیت تولید سالانه ۲۰ هزار تن کمپوست جهت تامین توسعه کاشت قارچ خوراکی را داراست که اقداماتی در زمینه افزایش تولید این محصول در دست اجراست.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا