گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

سهم کشاورزی بیش از ۳ درصد تولید ناخالص داخلی خراسان جنوبی است

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی در تولید ناخالص داخلی استان، حدود ۳.۲۹ درصد است و این خود نشان دهنده اهمیت بخش کشاورزی در معیشت مردم استان است.

غلامرضا قوسی، پنج شنبه شب ۲۵ دی گفت: درصد سهم شاغلین بخش کشاورزی استان، به نسبت جمعیت شاغل، ۲.۳۰ درصد و نسبت به کل جمعیت استان، ۸.۷ درصد است.

به گزارش ایسنا، قوسی اظهار کرد: با وجود اینکه استان خراسان جنوبی در منطقه کویری واقع شده، اما در بخش کشاورزی از پتانسیل‎های مناسبی برخوردار است که در صورت توجه و حمایت می‎تواند موجب نگهداشت جمعیت در منطقه، تامین بخشی از نیاز غذایی منطقه و کشور  و همچنین اشتغال پایدار شود.

وی اظهار کرد:  بر اساس آخرین آمار در سال ۱۳۹۸، مساحت کل اراضی زراعی و باغی استان ۱۶۴۴۸۰.۷ هکتار است که از این میزان ۱۵۰۵۶۰.۶۳ هکتار بصورت آبی و  ۱۳۹۲۰.۰۶ هکتار بصورت دیم کشت می‌شوند.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، مهمترین ترین محصولات زراعی استان را گندم، جو، پنبه، چغندرقند و همچنین محصولات جالیزی ونباتات علوفه‎ای برشمرد و بیان کرد: سطح زیر کشت محصولات باغی استان ۹۱۱۳۷.۳۹ هکتار با تولید ۱۴۵۸۸۹ تن است که از مهم‌ترین آن محصولات می‎توان به زرشک، زعفران، عناب، پنبه، پسته، انار، بادام  و گل نرگس اشاره کرد.

قوسی خاطرنشان کرد: این استان دارای دو میلیون و ۳۱۲ هزار و ۳۴۶ واحد دامی با تولید سالیانه ۲۱۱۱۶۱ تن انواع محصولات دامی از قبیل شیر، گوشت سفید و گوشت قرمز، تخم مرغ و عسل که علاوه بر تأمین پروتئین استان میزان قابل توجهی از این تولیدات به ویژه گوشت سفید به استان‌های همجوار و کشور افغانستان صادر می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین ۹۱ درصد از مساحت کل استان راعرصه‎های منابع طبیعی در برمی‌گیرد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا