گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تاثیر اماکن گردشگری در حفاظت از اراضی کشاورزی رضوانشهر

مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر گفت: بهبود وضعیت اماکن گردشگری از راهکارهای جلوگیری از تغییرکاربری اراضی کشاورزی این شهرستان است.

مسعود رزاقی در گفت و گو با ایسنا گفت: شهرستان رضوانشهر بالغ بر ۱۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری و ۴۵۰۰ هکتار اراضی باغی دارد و مهمترین هدف این اداره حفاظت از این اراضی ارزشمند است.

وی افزود: برای حفاظت از این اراضی به صورت شبانه‌روزی گشت زنی و نظارت داریم و به هیچ وجه به افرادی که مجوز ندارند، اجازه تغییرکاربری و ساخت و ساز داده نخواهد شد.

رزاقی با بیان اینکه یکی از راهکارهای مهم کاهش وسوسه گردشگران برای ساخت خانه‌های دوم در روستاهای این شهرستان توسعه و بهبود فضای گردشگری است، خاطرنشان کرد: شهرستان رضوانشهر از اماکن گردشگری گسترده‌ای برخوردار نیست و اگر این فضاها فراهم شود و مسافران بتوانند در زمان تعطیلات چند روزی از سال را در این مراکز تعریف گردشگری بگذرانند، دیگر به فکر ساخت و سازهای بی مورد در این شهرستان نمی‌افتند.

وی ادامه داد: اغلب کشاورزان اجدادشان نیز کشاورز بودند و دوست دارند فرزندانشان نیز کشاورز باشند و برای تحقق این امر باید درآمد حاصل از کشاورزی به گونه‌ای باشد که روستایی‌زادگان برای کسب درآمد مجبور نشوند، به شهرها بروند و بتوانند از راه کشاورزی درآمد مناسبی کسب کنند.

رزاقی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از راهکارهایی که می‌تواند مانع فروش کشاورزان شود، حمایت بیمه ای، توسعه کشت دوم، توسعه گردشگری در بخش کشاورزی و … است.

مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر با اشاره به اینکه ساخت و سازهای غیرقانونی و بدون مجوز در شهرستان رضوانشهر به شدت کاهش یافته است، تصریح کرد: در حفاظت از اراضی ارزشمند روستاهای این شهرستان دهیاران همکاری خوبی دارند و انتظار می رود با وحدت رویه بتوانیم هر گونه تخلفات را در این خصوص به حداقل برسانیم.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا