گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

سالانه دو هزار و ۷۱۰ تن حبوبات در رضوانشهر تولید می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر گفت: کشاورزان این شهرستان سالانه ۲ هزار و ۷۱۰ تن انواع حبوبات تولید و روانه بازار های مصرف می‌کنند.

مسعود رزاقی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : ۹۷۲ هکتار زمین در رضوانشهر و پره سر زیر کشت انواع حبوبات شامل، باقلا مازندرانی، پاچ باقلا، لوبیاقرمز، لوبیاچیتی، چشم بلبلی و غیره با پیش بینی دو هزار و ۷۱۰  تن در سال می باشد.

وی همچنین افزود: سطح زیر کشت گردو در این شهرستان ۴۴۳ هکتار با پیش بینی، سالانه ۲۴۰ تن محصول خشک می باشد.

رزاقی در زمینه حفظ نباتات و اقدامات انجام شده در این حوزه نیز یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون اجرای طرح شبکه مراقبت در سطح ۶۰۰ هکتار، مبارزه با آفات نباتی در سطح ۴۰ هکتار، توزیع زنبور تریکوگراما برای مبارزه کرم ساقه خوار برنج در سطح ۴۰۰ هکتار از شالیزار های رضوانشهر و پره سر انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه اجرای طرح مکانیزاسیون کشاورزی گفت: اعطای تسهیلات بانکی از محل اعتبارات مکانیزاسیون، جهت خرید ۱۲۴ دستگاه انواع ماشین آلات کشاورزی به مبلغ ۶۱ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال در سطح رضوانشهر و پره سر از جمله این اقدامات در سالجاری می باشد.

وی همچنین بیان کرد: برای اجرای طرح های مختلف فنی و زیر بنایی در رضوانشهر و از محل اعتبارات استانی و ملی مبلغ ۲۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برای ایجاد دیواره های حفاظتی، ایستگاه های پمپاژ، کانال آب بر عمومی، بهسازی حمام ضد کنه، لایروبی، مرمت و باز سازی و بازو سازی ۳۲ هکتار در ۱۸ پهنه از آب بندان های این شهرستان و طرح های آبیاری کم فشار هزینه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر همچنین گفت: جهت احداث ۲ واحد گلخانه پرورش گیاهان دارویی در سطح این شهرستان مبلغ ۲ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی اعطا شده است.

وی همچنین با اشاره به  توزیع انواع نهال یارانه دار در سطح رضوانشهر و پره سر گفت: توزیع ۴۶۰ اصله انواع نهال یارانه دار شامل گردو چندلر، مرکبات و ازگیل از دیگر اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان می باشد.

رزاقی در  خاتمه به توزیع انواع کود در سطح رضوانشهر و پره سر اشاره و خاطرنشان کرد: طی سال زراعی گذشته، نظارت بر توزیع انواع کود های شیمایی افزون بر دو هزار و ۳۵۰ تن بین کشاورزان این شهرستان را داشتیم.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا