گروه مشاوران برندینگ فراسو
روستاها

جا به جایی روستاها در زنجان موفق نبوده است

جا به جایی روستاها طی سالهای گذشته مطرح شده ولی انجام آن به آسانی انجام نمی‌شود و در جابجایی روستاها علاوه بر ۱۰۰ درصد مبلغ مجری طرح، باید ۱۵ برابر آن پیش بینی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی ظهر پنجشنبه در کارگروه زیربنایی استان در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه اگر قرار بر جابه‌جایی یک روستا بوده و تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شده است، این کار باید با دقت زیادی انجام شود، گفت: این دقت نظر و مدیریت صحیح در جابه‌جایی روستاها به این معنی است که باید همه ابعاد در این خصوص لحاظ شده و مو به مو به اجرای گذاشته شود تا با مشکلی در این زمینه مواجه نشویم.

وی با یادآوری اینکه در سال‌های گذشته شاهد جابه‌جایی تعداد زیادی از روستاها در استان زنجان بودیم، افزود: معتقدیم این اقدام سختی‌های مربوط به خود را داشته و همواره یکی از موضوعات و تصمیمات مهم در استان و حتی کشور به شمار می‌رود، به همین خاطر برای اینکه در این جابه‌جایی‌ها با مشکل خاصی مواجه نشویم، ضروری است این اقدام با در نظر گرفتن همه ابعاد کار انجام شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در جابه‌جایی روستای سعیدکندی ماه‌نشان نیز باید همین دقت نظر و در نظر گرفتن همه ابعاد اعمال شود، تصریح کرد: بی‌تردید موضوع جابه‌جایی روستاها همواره با مشکلات متعدد اجتماعی و معیشتی همراه بوده و به همین خاطر ضروری است که به هنگام انجام این کار، اعتباری که برای این منظور در نظر گرفته می‌شود، بیش از آن چیزی باشد که پیش‌بینی شده است.

حقیقی با بیان اینکه مرور اقدامات صورت گرفته در گذشته در زمینه جابه‌جایی روستاها حاکی از آن است که این طرح نتوانسته است مقبولیت لازم را کسب کند، به همین خاطر روستاییان ترجیح داده‌اند دوباره به روستای خود بازگردند، ادامه داد: برای اینکه طرحی در این زمینه با موفقیت به اجرا گذاشته شود، باید مواردی چون برآورد دقیق منابع مالی، ارزیابی هدفمند، امکان‌سنجی صحیح و … لحاظ شود.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه در خصوص انتقال روستای سعیدکندی ماه‌نشان نیز قبل از هر اقدامی باید طرح جامع و بدون ابهامی در این زمینه ارائه شود تا شاهد تکرار اشتباهات گذشته در این زمینه نباشیم، اظهار کرد: اگر قرار باشد طرحی را بدون اعمال مدیریت صحیح اجرا کنیم، این طرح از همان ابتدا به اجر گذاشته نشود، بهتر است، بنابراین همه باید در انی زمینه با مدیریت صحیح وارد میدان شوند.

حقیقی با بیان اینکه مدیران باید در همه جلسات به‌ویژه جلسات حساسی که تصمیم آن‌ها می‌تواند در پیشبرد طرح‌ها موثر باشد، حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: معتقدیم هیچ‌یک از طرح‌ها نباید به هنگام اجرا دارای ابهام باشد؛ بنابراین برای اجرای صحیح آن باید تصمیماتی که در چنین جلساتی اتخاذ می‌شود، در عمل نیز به اجرا گذاشته شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا