گروه مشاوران برندینگ فراسو
روستاها

روستای شیلاندر زنجان

شیلاندر، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان زنجان است. این روستا در فاصله ۳۰ کیلومتری شمال غرب استان زنجان (۱۵ کیلومتری روستای تهم) واقع شده است.

شیلاندر، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان زنجان است. این روستا در فاصله ۳۰ کیلومتری شمال غرب استان زنجان (۱۵ کیلومتری روستای تهم) واقع شده است.

یک روستای پلکانی و زیبا که با کوه ها و درختان سرسبز احاطه شده و مشرف به یک رودخانه است که  وجود کوههای مرتفع، دره های نسبتا عمیق و طبیعت دست نخورده و بکر به جذابیت این روستای پلکانی افزوده است.

این روستای کوچک با اقلیمی کوهستانی و چشم‌انداز پلکانی خود، به ماسوله‌ی زنجان شهرت دارد. همچنین مصالح استفاده شده برای خانه‌های آن از کاه‌گل و چوب می‌باشد

طبیعت روستای شیلاندر

اسامی نقاط معروف و دیدنی روستای شیلاندر زنجان: چپ چپ لر، سجاد شارشاری، دیوه زمین، شارشار هوندوخانا، شیره جال، کاسالی چای، بویوک چای و پیر آقاجی از محله ها و نقاط دیدنی روستای شیلاندر زنجان است.

طبیعت روستای شیلاندر با درختان سیب، توت، گیلاس و گردو مزین شده و در ماه های اردیبهشت، خرداد و آبان میزبان شما عزیزان است. فصول ذکر شده بهترین زمان برای دیدار از این روستای به یادماندنی هستند.

از دیگر شگفتی‌های روستای چیلانداره می‌توان به رقص پروانه‌ها در فضای روستا اشاره کرد. چون در این روستا درختان توت زیادی وجود دارد، پیله‌های کرم ابریشم میهمان درختان توت هستند و بعد از پروانه شدن، آسمانی رنگارنگ در این روستا می‌آفرینند.

ساکنان روستای شیلاندر

روستای دیدنی شیلاندر و روستای علی‌آباد تقریبا خالی از سکنه هستند. اهالی این دو روستا طی سال‌های اخیر به شهر‌های اطراف مهاجرت کرده‌اند. به همین خاطر این روستای پلکانی با تمام زیبایی‌ها و جذابیت‌هایی که دارد؛ فقط تعدادی خانوار را در خود جای داده است.

ساکنان روستا به زبان ترکی صحبت می‌کنند و به باغداری و زنبورداری مشغول هستند. پرورش زنبور عسل در کنار باغداری و کشاورزی محل درآمد اغلب ساکین روستا بوده است و با وجود مهاجرت خانوارها هنوز هم این کندوها و باغات میوه پررونق و محل درآمد اهالی هستند.

سایر اهالی روستا که به شهر‌‌ها رفته‌اند؛ برای گذران اوقات فراغت به این روستا بازمی‌گردند و مانند گذشته زندگی در شیلاندر را تجربه می‌کنند. هرچند آرامشی که در فضای این روستا حاکم است، روح هر انسانی را به سوی خود می‌کشاند.

با سایر روستاها آشنا شوید:

خراسانلو، روستای گردشگری ابهر
مدرنیته در کمین ماسوله زاگرس
روستای «وفس» ، ماسوله استان مرکزی

۰%

امتیاز کاربر: ۰.۲۵ ( ۱ نتایج)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا