گروه مشاوران برندینگ فراسو
روستاها

روستای ینگجه آذرشهر

روستای ینگجه آذرشهر یکی از دهستان‌های استان آذربایجان شرقی است که در بخش حومه واقع شده ‌است. مرکز این دهستان روستای ینگجه می‌باشد.

روستای ینگجه آذرشهر یکی از دهستان‌های استان آذربایجان شرقی است که در بخش حومه واقع شده ‌است. مرکز این دهستان روستای ینگجه می‌باشد.

ینگجه نیز دهستانی زیبا در شرق آذرشهر در استان آذربایجان شرقی است. ینگجه از کهن ‌ترین مناطق آذرشهر است و دارای آثار تاریخی متعدد می ‌باشد. این روستا دارای دشتهای وسیع و باغات فراوان زیبایی است که در فصلهای بهار و تابستان جذابیت ویژه ای دارد.

آثار باستانی زیادی در ینگجه بر جای مانده است كه از مهم ترین آن ها، می توان به غار قدیمی ینگجه، واقع در ورودی آن و همچنین سنگ نوشته های قدیمی كه بر روی آن ها نوشته های مذهبی نقش بسته، اشاره كرد.

اغلب مردم ینگجه کشاورز و بازاری یا کارمند هستند. مردم ینگجه به کار کشاورزی، باغداری، دامداری، پرورش زنبورعسل، قالی بافی و داد و ستد مشغول هستند و از فرآورده های کشاورزی آن می توان به گندم، سیب زمینی، بادام و گردو اشاره نمود که وجود سد و دریاچه ینگجه در قسمت جنوب شرقی آن در توسعه کشاورزی و رونق آن نقش داشته است.

سد روستای ینگجه

روستای ینگجه دارای یک سد خاکی می باشد که این سد در جنوب شرقی ینگجه قرار دارد که دلیل اصلی طبیعت زیبا و آبادانی این روستا شده است؛همچنین در پشت این سد خاکی در سال های اخیر چندین هزار بچه ماهی برای پرورش و هم چنین برای حمایت از تولید و مصرف ماهی رها شدند.

اغلب ماهی هایی که در پشت سد برای پرورش قرار دارند به ماهی هایی چون :
ماهی آمور ، کپور، فیتوفاگ و بیگ هد اشاره کرد که میزان تولید آن ها در پشت سد به سی تن میرسد.

سد خاکی روستای ینگجه سبب رونق کشاورزی در این منطقه شده است.

باغ های روستای ینگجه

در روستای ینگجه باغ ها و دشت های بسیار زیبایی وجود دارد که این باغ ها نقش به سزایی برای جذب گردشگران به این منطقه را دارد ، بهترین فصول برای گردشگری به ینگجه فصل زیبای بهار و تابستان می باشد که علاوه بر استفاده از طبیعت از میوه های آن نیز می توان استفاده کرد.

غار قدیمی ینگجه

یکی از غارهای قدیمی در ایران می باشد که در سال های اخیر کشف شده است.این غار در دهستان ینگجه قرار دارد. نظرات کارشناسان نشان میدهد که این غار احتمالا یک مخفیگاه و اقامت گاه بوده است. طول کلی این غار ۱۵ کیلومتر می باشد. در ابتدای ورودی این غار چندین دهانه دیده می شود ، بر اساس نظریه های داده شده این غار یک شهر زیر زمینی با هدفی نظامی و مسکونی بوده است.قدمت این غار تاریخی به قبل از اسلام می رسد.

بیشتر بخوانید:

روستای خان کندی در مرز ایران و جمهوری آذربایجان
روستای تاریخی و مرزی اشتبین تبریز
لباس‌ محلی آذربایجان

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
سیری در ایران
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا