گروه مشاوران برندینگ فراسو
دانستنی‌هاگياه

پروررش و نگهداری گل برگ بیدی

اسم علمی برگ بیدی Tradescantia albiflora، از خانواده Commelinaceae می باشد. این جنس داری 60 گونه از گیاهان خشبی و علفی چند ساله می باشد.

برگ بیدی با برگها بیضی شکل و نوک تیز با لکه های نقره ای و بنفش در متن سبز، در صورت عدم وجود نور کافی برگ ها به رنگ سبز در می آیند، حذف جوانه های انتهایی به منظور پر پشت شدن و توپی شدن گیاه ضروری است. بهتر است از ساقه های دراز و منحرف به منظور تکثیر استفاده شود. این گیاه برای پوشش گلدان های بزرگ مناسب است.

یکی از گیاهانی که می شود در آب نگه داری کرد برگ بیدی هست! اتفاقا سریع هم ریشه دار می شود و برگ اضافه می کند و از لبه ی شیشه آویزان می شود.

بعد از یک مدت که گیاهان در آب نگه داری می شوند برای اینکه بتوانند رشد خوبی داشته باشند و از بین نروند به مواد غذایی موجود در خاک احتیاج دارند. برگ بیدی از گیاهان بسیار زیبایی است که راحت می توانید از آن قلمه بگیرید.

ساقه های ۱۰ سانتی از برگ بیدی را داخل آب بگذارید بعد از ۱۰ روز ریشه داد داخل خاک بزنید. برگ بیدی را داخل آب هم می شود نگهداری کرد.

برگ بیدی به نور قوی و کافی احتیاج دارد واز نور مستقیم وسط روز به خصوص از پشت شیشه بیزار است. در صورت کم نور بودن گل شما دراز و بی قواره خواهد شد. بین دو آبیاری خاک خشک شود.

برگ بیدی می‌تواند آزادانه در تمام طول سال گل بدهد. معمولا گلهای آن صورتی، بنفش یا سفید هستند. برگ بیدی برای گلدان‌های آویزی بسیار مناسب است.

لازم است بدانید که گیاه برگ بیدی از گیاهان تصفیه کننده هوا میباشد و شما میتوانید با خرید گیاهان تصفیه کننده هوا به سلامت هوای محیط اطراف کمک کنید.

گیاه برگ بیدی به میزان خیلی کمی برای انسانها و حیوانات سمی است.

شرایط نگهداری از گل برگ بیدی

نور: احتیاجات نوری برگ بیدی کم است. بهترین رشد برگ بیدی در مکان پرنور، اما با نور غیرمستقیم خورشید رخ می‌دهد. در صورت عدم دریافت نور کافی خورشید، طرح‌های زیبای سطح برگ آن در مرور زمان کمرنگ شده و ناپدید می‌شوند. البته مواظب باشید، چون نور زیادی هم سبب سوختن برگهای او می‌شود.

پس مکان ایده آل برگ بیدی ، مکان های آفتابی است. اما در کل، برگ بیدی با مقدار کمی نور مستقیم خورشید و مقدار زیادی نور غیرمستقیم هم رشد می‌کند.

دما: در تابستان درجه حرارت طبیعی اتاق کفایت میکند،البته در تابستان بهتر است در بالکن در محل سایه نگهداری شود.در زمستان هم با یخبندون بهتره بیارید داخل تا سرما نزنه.همه انواع مختلف برگ بیدی، بازه دمایی ۱۸ الی ۲۳ درجه سانتی گراد را برای زندگی ترجیح می‌دهند.

اما می‌توانند در دمای بالاتر (هوای گرم‌تر) هم رشد خوبی داشته باشند.اگر دما به کمتر از ۱۰ درجه سانتی گراد برسد، احتمال دارد رنگ برگها تغییر کرده و یا آسیب ببینند. این گیاه به میزان رطوبت هوا حساس نیست.

آبیاری: بین دو آبیاری باید خاک خشک شود ، اگه بصورت آویز نگهداری میکنید و در ارتفاع، به دلیل اینکه گرما به بالا میره همیشه نیاز ابیش بیشتره. غرقاب شدن ریشه برگ بیدی باعث از بین رفتن گیاه می‌شود. پس تنها هنگامی به آن آب بدهید که خاک کاملا خشک شده باشد. مطمئن شوید که گیاه بیش از حد آبیاری نشود.بهتر است در فصل گرم دو یا سه بار در هفته آبیاری شود.

تغذیه: هر دو هفته یکبار گیاه را با کود مخصوص گیاهان زینتی طبق دستور تغذیه کنید.

خاک مناسب: ایده‌آل ترین حالت برای خاک آن، ترکیب کردن کمی شن و ماسه با خاک گلدان معمولی است.

بیماری و درمان گیاه گل برگ بیدی

 برگها نرم و آبکی میشوند و رنگ خود را از دست میدهند: هوا خیلی سرد است،ممکن است گیاه یخ زده باشد،در این صورت شاخه های سالم را به عنوان منبع تکثیر در نظر بگیرید.

برگها ضخیم وسبز روشن شده اند: تغذیه مصنوعی بیش از اندازه انجام شده است،تغذیه را متوقف کنید تا رنگ ابلق ظاهر شود.

لکه های سوخته قهوه ای رنگ روی برگها ظاهر شده اند: از مواد براق کننده شیمیایی استفاده نکنید.

نوک برگها به طرف سطح بالایی برگ خم می شوند سپس سقوط میکنند:هوای محیط گرم و خشک است،گلدان را به محل خنک تر منتقل نمایید و غبارپاشی را فراموش نکنید،آبیاری را زیادتر و گلدان را در معرض اشعه مستقیم افتاب قرار ندهید.

 قاعده ساقه ها نزدیک به سطح خاک میپوسند: آبیاری زیاد است،اجازه دهید سطح خاک گلدان بین دو ابیاری خشک شود سپس ابیاری کنید،اگر قاعده ساقه فاقد برگ و لخت است،گیاه پیر شده است،از ساقه های سالم ان به عنوان منبع تکثیر استفاده کنید.

حشرات سبز رنگی روی انها مشاهده میشود: آفت عامل ان است،هر دو هفته یکبار با سم حشره کش نفوذی طبق دستور سمپاشی کنید تا علائم بر طرف شوند.

برگها قهوه ای، چروک و خشک میشوند و حاشیه انها زرد یا قهوه ای است: غبارپاشی کنید،خشکی محیط عامل ان است .

برگها خیلی رنگ پریده و لکه های قهوه ای روی انهاست: گیاه از تابش مستقیم آفتاب رنج میبرد،محل گلدان را عوض کنید نوک برگها به طرف پشت برگ خم میشوند.

سطح زیرین برگ بیدی دارای تار عنکبوت است: کنه ریز قرمز عامل ان است،با سم کنه کش طبق دستور هر دو هفته یکبار سمپاشی کنید.

بیشتر بخوانید:

اصول تکثیر و نگهداری گل میمون
شرایط نگهداری گیاه آپارتمانی پول چینی
نحوه کاشت و نگهداری گل کوکب

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا