گروه مشاوران برندینگ فراسو
دانستنی‌هاگلخانهگياه

شرایط نگهداری گیاه آپارتمانی پول چینی

گیاه پول چینی دارای برگهای ضخیم سبز پررنگ و ساقه های کوتاه هست. از سال ۱۹۷۰ به طور گسترده در سراسر جهان محبوب شده است. پول چینی عضوی از خانواده گیاه گزنه است.

جالب است بدانید آن گیاه تصفیه کننده هواست. دلیل نام گذاری این گیاه به نام “پول چینی” ، برگهای سکه مانند براق آن است.
گیاه پول چینی دارای برگهای ضخیم سبز پررنگ و ساقه های کوتاه هست. بسیار شبیه گیاه قاشقی است اما زیباتر!گیاه پول چینی در فضاهای کم نور نیز به خوبی رشد و نمو می کند به همین دلیل در محیط هایی که از نور کافی نیز برخوردار نباشند نیز می توان از این گیاه استفاده نمود. گیاه پول چینی که از جمله محبوب ترین گل های آپارتمانی به شمار می رود .گیاهی سایه دوست است و برای ادامه حیات خود نیازی به نور مستقیم آفتاب نیز ندارد؛ بنابراین می توان گفت رشد گل پپرومیا پینه آ در زمستان و فصل های سرد سال متوقف نخواهد شد.

شرایط نگهداری:

نور

برگ های این گیاه تحمل نور مستقیم و شدید آفتاب را ندارند، به همین دلیل بهتر است آن را در محیطی روشن اما به دور از نور مستقیم آفتاب قرار دهید تا برگ ها به خوبی رشد کنند و بزرگ شوند. نور غیر مستقیم خورشید و خاک زه کشی شده، تمام چیزی است که پول چینی از شما می‌خواهد. رشد این گیاه تقریبا سریع است، بخصوص در فصول رشد؛ یعنی بهار و تابستان.
نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که پول چینی به سمت منبع نور خم می‌شود. به همین دلیل باید آن را مرتبا بچرخانید تا نور به میزان یکسانی به ساقه اصلی گیاه برسد تا رشد آن عمودی و بدون خمیدگی باشد.

آبیاری

بین هر وعده آبیاری اجازه دهید تا خاک کمی خشک شود. آن را بیش از حد آبیاری نکنید، هفته ای یکبار در زمستان و دوبار در تابستان کافی است.
اگر برگهای پایینی گیاه ( برگهای نزدیک به ریشه) زرد شدند و یا شروع به ریزش کردند، یعنی بیش از حد به گیاه آب داده‌اید.همچنین اگر برگ‌های گیاه شروع به شل شدن کردند، به آن معنی است که گیاه به آبیاری مجدد نیاز دارد.

خاک و کوددهی

برای این گیاه از خاک مخصوص گلدان استفاده کنید و از زه کشی مناسب آن مطمئن شوید. اگر ریشه‌ها از زیر گلدان بیرون زدند، یعنی وقت آن است که گیاه را به گلدان بزرگتری منتقل کنید.
در طول فصول رشد، به گیاه هر ماه کود چندمنظوره مخصوص گیاهان آپارتمانی بدهید.در فصل های بهار و تابستان آن را با روش های مناسب کوددهی کنید. بهترین روش برای این امر استفاده از کودهای مایع و مغذی برای گیاهان می باشد. از دیگر موارد مهم در مراقبت از گیاه پول چینی تمیز کردن گرد و غبار از روی برگ های پهن این گیاه است. با این کار قطعا شادابی بسیاری به این گیاه خواهید بخشید.

تکثیر

به راحتی میتوانید گیاه پول چینی را تکثیر کنید بهترین روش برای تکثیر و کاشت گیاه پول چینی روش قلمه زنی خواهد بود.بهتر است در اوایل بهار این کار انجام گیرد و از ساقه برش بزنید و در اب ریشه دار کنید وقتی ریشه ها به اندازه ۴ سانتی متر رسید میتوانید به گلدان با خاک مرطوب منتقل کنید.
قلمه زدن و تکثیر این گیاه بسیار راحت است. چون آن خودش گیاهان کوچک جدیدی را بر روی همان خاک ایجاد می‌کند. فقط کافی است با یک چاقوی تمیز این گیاهان نورسته را از گلدان مادر جدا کنید و در خاک مرطوب مجددا بکارید. خاک گیاه تازه را همیشه مرطوب نگه دارید تا زمانی که برگهای جدید شروع به رویش کنند.

سمی بودن

گیاه پول چینی برای کودکان و حیوانات خانگی سمی نیست.

بیشتر بخوانید:

گیاه آپارتمانی گل عشق(اکسالیس)
نگهداری گیاه آپارتمانی آگلونما
گیاه آپارتمانی آشیانتوس (خردم)

۰%

امتیاز کاربر: ۴.۱ ( ۱ نتایج)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا