گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

پیش‌بینی برداشت بیش از ۸۰ هزارتن چغندر قند در چهارمحال و بختیاری

معاون بهبود تولید گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان اعلام کرد : با تحقق برنامه ابلاغی پیش بینی می شود درسال جاری بیش از ۸۰ هزارتن چغندر قند از اراضی کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری برداشت شود.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در  سازمان جهاد کشاورزی استان و بر اساس برنامه ابلاغی توسعه کشت و تولید چغندرقند در راستای تحقق جهش تولید و خودکفایی کشور برنامه ریزی برای کشت ۲۰۰۰ هکتار چغندرقند در استان انجام شده است.

دانش با اشاره به افزایش سطح زیر کشت چغندرقند در استان افزود :در سال زراعی جدید سطح زیر کشت چغندرقند در استان چهارمحال و بختیاری به دو هزار هکتار خواهد رسید که نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری داشته است.

حمیدرضا دانش افزود :سطح قرار داد کشت چغندر قند در استان ۲هزارهکتار است که  تاکنون یک‌هزارو ۶۰۰  هکتار  کشت شده است.

وی از افزایش بیش از ۵۰ درصدی قیمت قیمت خرید چغندر از کشاورزان طی سال زراعی جاری خبر داد و اضافه کرد: با تصویب شورای اقتصاد درسال جاری چغندرقند از کشاورزان با نرخ تضمینی کیلویی ۷۲۴ تومان با عیار ۱۶ درصد با احتساب کمک هزینه حمل‌ونقل و… خریداری خواهد شد که نسبت به سال گذشته نزدیک به ۵۳ درصد افزایش دارد.

معاون بهبود تولید گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان گفت: با تحقق برنامه ابلاغی پیش بینی می شود درسال جاری بیش از ۸۰ هزارتن چغندر قند از اراضی کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری برداشت شود.

دانش، امکان مبارزه راحت با علف‌های هرز و پایداری تولید را از ویژگی‌ها کشت چغندرقند دانست و گفت:با توجه به حمایت‌های کارخانه قند استان از چغندرکاران، کشت این محصول در سالجاری مقرون به صرفه خواهد بود.

دانش تصریح کرد شهرستان‌های شهرکرد،کیار و بروجن از مناطق اصلی کشت این محصول در استان هستند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا