گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

جشنواره ملی موسیر در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از برگزاری جشنواره ملی موسیر در این استان خبر داد و گفت: این جشنواره در 20 مهر ماه سال جاری در شهرکرد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،حسین برزگر در نشست هماهنگی جشنواره ملی موسیر در استان گفت : این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گیاه موسیر برگزار می گردد

برزگر گفت :تعدادی غرفه برای این جشنواره درنظر گرفته شده که توانمندی زنان روستایی ،شرکت های دانش بنیان و فراوری موسیر اختصاص یافته است.

برزگر با اشاره به اقلیم مناسب شهرستان کوهرنگ برای توسعه کشت موسیر گفت : کوهرنگ ظرفیت فراوانی در تولید محصولات کشاورزی از جمله سیر و موسیر دارد. علاوه بر این توسعه گیاهان دارویی در شهرستان کوهرنگ نیز از اهداف این سازمان می باشد

در حال حاضر گیاهان دارویی در دنیا هم از لحاظ کشت و تولید و هم از لحاظ فرآوری و محصولات نهایی رشد بسیار سریعی به خود گرفته است و مهمترین عامل در ترغیب به سرمایه‌گذاری و توجه ویژه به صنعت گیاهان دارویی گرایش عمومی مردم به استفاده از گیاهان دارویی است.

موسیر دارای تنوع ژنتیکی بسیار زیاد و یکی از مهمترین گونه‌های دارویی و صنعتی جنس آلیوم در ایران می‌باشد که بصورت خودرو و طبیعی در مناطق مرتفع با اقلیم خیلی سرد تا نیمه سرد رشد می‌کند.

شهرستان کوهرنگ با توجه به اقلیم هوایی و منطقه ای شرایط ویژه ای جهت توسعه کشت گیاهان دارویی از جمله موسیر را دارد.

در سال گذشته ۱۷۰ هکتار از اراضی شهرستان کوهرنگ به کشت موسیر اختصاص یافت.

۰%

امتیاز کاربر: ۳.۸ ( ۱ نتایج)
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا