گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

ارز آوری ۴۰ میلیون دلاری گیاهان زینتی/تولید ۲۵ درصد افزایش یافت

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها و گیاهان زینتی وزارت جهاد با اشاره به ارزآوری ۴۰ میلیون دلاری گیاهان زینتی گفت: سال گذشته تولید این محصولات حدود ۲۲ تا ۲۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، غلامرضا تقوی با تبریک ۲۵ خرداد روز ملی گل و گیاه، گفت: تراز تجاری گل و گیاه کشور مثبت است و بر اساس برآورد انجام‌شده، میزان صادرات گل و گیاه در سال گذشته حدود ۴۰ میلیون دلار بوده است.

وی افزود: میزان واردات گل و گیاهان زینتی در سال گذشته حدود ۱۵ میلیون دلار بوده است.

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی با تأکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی وظیفه تأمین امنیت غذایی کشور را عهده‌دار است، تصریح کرد: صادرات گل و گیاهان زینتی می‌تواند به تأمین ارز برای بخشی از کالاهای اساسی که با کمبود تولید در کشور مواجه است، کمک کند.

تقوی با اشاره به اینکه بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی ایران اعم از گلخانه‌ای و فضای باز زیر کشت گل و گیاهان زینتی است، گفت: حدود ۴ میلیارد گل شاخه بریده، گلدانی، درختچه‌ای و درختان زینتی در کشور تولید می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس برآورد انجام‌شده در سال گذشته تولید این محصولات حدود ۲۲ تا ۲۵ درصد رشد داشته است.

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی یادآور شد: بیش از ۱۵۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در این حوزه مشغول به کار هستند و سرمایه زیادی به این بخش اختصاص داده‌شده است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشورمان و جهان گفت: وضعیت تولید، صادرات و تبادلات با مشکل روبرو شده است و این موضوع به وضعیت جهانی بستگی دارد؛ در حال حاضر تقاضا برای گل و گیاهان زینتی کشورمان وجود دارد اما مشکل ما محدودیت و تبادل محصولات است.

تقوی بابیان اینکه در سال جهش تولید و ایجاد زیرساخت‌های صادرات با رفع شیوع کرونا می‌توانیم صادرات خوبی داشته باشیم، یادآور شد: مقاصد صادراتی سال گذشته این محصول همسایگان جنوبی و شمالی کشورمان ازجمله کشورهای عراق، روسیه، ترکمنستان، ارمنستان و آذربایجان بوده است.

وی در پایان گفت: تولید بیشتر و توسعه گل و گیاه سبب ارتقا روح روان و همچنین ارزآوری برای کشورمان خواهد شد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا