گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

افزایش سطح بیمه انواع محصولات کشاورزی به بیش از ۲۷ هزار هکتار

سطح اراضی باغی و کشاورزی بیمه شده توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی امسال شهرستان پارس آباد در مقایسه با سال گذشته چند برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد با علام این خبر افزود: سطح اراضی باغی و کشاورزی بیمه شده توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی امسال این شهرستان در مقایسه با سال گذشته چند برابر افزایش یافته است.

حسن نظیفیاظهار کرد: سطح محصولات کشاورزی بیمه شده در سال زراعی جاری به ۲۷۳۶۸هکتار وهمچنین با ترویج فرهنگ بیمه محصولات باغی در بین باغ داران این شهرستان سطح باغات بیمه شده امسال به ۲۴۳هکتار رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد از امهال تسهیلات بانکی کشاورزان آسیب دیده از سرمازدگی محصولات کشاورزی این شهرستان خبر داد و افزود: با هدف حمایت از کشاورزان و باغداران بدهکار به بانک کشاورزی تسهیلات معوق ۳۳۷/۱۱۹  میلیارد ریال در سال گذشته امهال و ۵۴۴ نفر نیز به مبلغ ۶۷۸/۳۷ میلیارد ریال مشمول امهال تسهیلات و بخشودگی دیرکرد بدهی بانکی در سال جاری هستند.

نظیفی بیان کرد: در راستای حمایت از تولید کنندگان و راه اندازی واحدهای کشاورزی راکد و تعطیل شده منطقه امسال با پرداخت ۱۳۱ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش ۷ واحد تولیدی بخش کشاورزی فعال و به چرخه کار و تولید بازگشت.

او گفت: طرح‌های آبیاری نوین کم فشار و تحت فشار در شهرستان افزایش یافته و ۳۱۴ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی به این سیستم‌ها تجهیز شد و مطالعه برای اجرای سیستم‌های آبیاری نوین نیز در سطح ۱۰۳ هکتار هم در دست اقدام است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا