گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

مازندران از داشتن بازارچه های دائمی صنایع دستی محروم است

ساری - معاون صنایع دستی میراث فرهنگی مازندران، نبود بازارچه و نمایشگاه دائمی را از مهمترین مشکلات فراروی صنایع دستی و هنرمندان این بخش اعلام کرد.

حسین ایزدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه در حال حاضر بازارچه‌های نیمه کاره و موقتی فروش صنایع دستی در استان داریم، افزود: بازارهای ثابت صنایع دستی در شهرهای رامسر و محمودآباد در دست ساخت است.

وی با بیان اینکه بازارچه‌های موقتی عرضه و فروش صنایع دستی به صورت مناسبتی در مناطق مختلف مازندران برپا می‌شود، از برنامه ریزی برای ایجاد این بازارچه‌ها در ایام نوروز خبر داد و گفت: علاوه بر نوروزگاه ها در چند نقطه استان از ۲۸ اسفندماه تا ۱۵ فروردین نمایشگاه‌های صنایع دستی در سطح ملی و استانی برگزار می‌شود.

وی نبود بازارچه و نمایشگاه دائمی را از مشکلات برشمرد و گفت: نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های دائمی صنایع دستی در شهرستان رامسر و محمودآباد در حال ساخت است.

ایزدی با بیان اینکه بازارچه‌های دائمی باید تأسیسات مستحکمی داشته باشند، افزود: این نمایشگاه‌ها و بازارچه‌ها در تمام شهرها جواب نمی‌دهد ولی بنا داریم در شرق، مرکز و غرب استان آن را احداث کنیم.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی مازندران با عنوان اینکه طبق مصوبه با شهرداران قرار است در بوستان‌های شهری، غرفه‌های فروش صنایع دستی با سازه‌های سبک را ایجاد کنیم، افزود: این طرح در دست اقدام است.

وی میزان فروش صنایع دستی و سوغات را طی سال جاری در استان ۱۲۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: همچنین امسال تاکنون ۱.۵ میلیارد دلار صنایع دستی و سوغات به صورت چمدانی صادر شده است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا