گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

فعالیت ۷۵ واحد تولید کنسانتره و تولید آب میوه در آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : 75 واحد تولید آب میوه ، کنسانتره و پودر میوه با ظرفیت بیش از309 هزار تن درسطح استان فعال است وآذربایجان غربی از این منظردر رتبه برتر کشوری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اکبر کرامتی با بیان این مطلب افزود: واحدهای سورتینگ و بسته بندی میوه بویژه سیب درختی با هدف صادرات ، در حال حاضر ۲۲ و احد با ظرفیت بالای ۵۵ هزار و ۵۰ تن در سطح استان فعال است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه افزایش واحد های سورت و بسته بندی در اولویت برنامه های سازمان قرار دارد، تاکید کرد: این تعداد واحد سورتینگ و بسته بندی کافی نبوده و بایستی نسبت به توسعه این گونه واحدها اقدام شود.

وی اضافه کرد : برای بهبود وضعیت اقتصادی باغداران ، بایستی استفاده از شیوه های نوین و فنی در افزایش عملکرد در واحد سطح و همچنین توجه به اصلاح و نوسازی باغات توسط باغداران مد نظرقرار گیرد.

کرامتی خاطر نشان کرد: در این راستا زیر ساخت ها و شرایط لازم با ایجاد باغات الگویی در سطح شهرستانها توسط واحدهای فنی بصورت الگوئی و مشارکتی با باغداران فراهم شده و در حال اجرا است .

وی در خصوص استقرار میز سیب درختی نیز گفت : میز سیب در استان مستقر و فعال بوده و دبیری آن را سازمان صنعت معدن و تجارت عهده دار می باشد، در این راستا سازمان جهادکشاورزی برای تسریع روند امور، بعد از پیگیری مستمر نسبت به تشکیل زنجیره تولید و صادرات سیب نیز اقدام نموده است .

ضرورت اهتمام ویژه مسئولین در جهت تسهیل صادرات محصول سیب استان

کرامتی اظهار کرد: بر اساس پی گیریها و مکاتبات متعدد انجام یافته و با تلاش های گسترده دستگا ههای ذیربط از جمله استانداری ، سازمان صمت، اتاق بازرگانی ، شرکت ها و اتحادیه های مستقر دراستان ، ایجاد تسهیل در امر صادرات محصول سیب و  شناسایی بازارهای جدید صادراتی در دستور کار قرار دارد  و در حال حاضر روند صادرات توسط فعالین بخش در حال انجام بوده و پیگیر توسعه و افزایش حجم صادرات این محصول استراتژیک در استان هستیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه آذربایجان غربی قطب تولید سیب درختی درکشور می باشد، افزود: در سایه همت کشاورزان سخت کوش و بهره مندی از روشهای نوین تولید و وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی مدرن فعال در استان کیفیت سیب تولیدی استان قطعاً از رتبه بالایی در سطح کشوربرخوردار است.

وی اضافه کرد: قبلا محصول سیب درختی در ردیف خرید تضمینی محصولات کشاورزی نبوده ولی در اثر مکاتبات و پی گیریهای انجام یافته ازسوی مسئولین استانی سیب نیز جز محصولات قابل خرید تضمینی و توافقی قرار گرفته است.

کرامتی بیان کرد: امسال با توجه به قیمت بالاتر از خرید تضمینی ، محصول سیب صنعتی استان بصورت مستقیم از سوی باغداران تحویل کارخانجات گردید.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا