گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

آغاز برداشت سماق از سطح یک هزار هکتار از مزارع سردشت

مدیر جهاد کشاورزی سردشت گفت : برداشت سماق از سطح بیش از هزار هکتار از مزارع شهرستان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، احمد علی پور با بیان اینکه این شهرستان رتبه نخست برداشت سماق درآذربایجان غربی را دارد، افزود : سطح زیرکشت مزارع سماق در این شهرستان بیش از هزار هکتار بوده که از این میزان ۷۷۰ هکتار بارور و مابقی غیربارور است و پیش ‌بینی می شود بیش از ۸۰۰ تن محصول از آن تولید و برداشت شود.

علی پور با بیان اینکه به علت کاهش بارش برف و باران، میانگین تولید محصول یک تن در هر هکتار پیش بینی شده است، تصریح کرد: سماق این شهرستان به صورت کاملاً طبیعی و بدون سموم و کود کشاورزی تولید می‌شود که دارای طعم و بوی مطبوع و رنگ زیبایی است و به همین خاطر متقاضیان زیادی از داخل و خارج از استان دارد.

وی خاطر نشان کرد : محصول تولیدی علاوه بر شهرهای تهران، اصفهان ، همدان، تبریز و مشهد به کشورهای ترکیه و عراق نیز صادر می ‌شود.

وی افزود: سماق در شهرستان مرزی سردشت در مزارع شیب‌دار و دیمی و به صورت نهال و پاجوش کشت می‌شود که به دلیل رنگ و طعم مطبوع آن از سماق ‌های بسیار مرغوب در کشور است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سردشت اضافه کرد: برداشت این محصول از اواخرشهریورماه آغاز شده و تا اوایل مهرماه ادامه خواهد داشت.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا