گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

روز جهانی بدون سم روزی برای بایدها و نبایدهای بخش کشاورزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در حال حاضر سیاست اصلی و کلیدی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان مبتنی بر پیاده سازی آن دسته از نظام های کشاورزی است که سبز و سازگار با محیط زیست هستند.

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در پیامی روز جهانی بدون سم را گرامی داشت.

در پیام کیخسرو چنگلوایی آمده است: هر ساله چهارم دسامبر برابر با ۱۳ آذر روز جهانی بدون سم است.

در دسامبر ۱۹۸۴ میلادی (۱۳۶۳ هجری شمسی)  یکی از بزرگترین فجایع صنعتی جهان در کشور هند رخ داد و حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنان این کارخانه و ساکنان محل جان باختند و یا مصدوم و معلول شدند.

بدین ترتیب کاهش مصرف سم ،الگوی دوستداران طبیعت و دولت‌ها شد.

در حال حاضر سیاست اصلی و کلیدی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان مبتنی بر پیاده‌سازی آن دسته از نظام‌های کشاورزی است که اکوسیستم‌هایی با کمترین تعادل نهاده و مواد برون مزرعه‌ای داشته باشند از جمله کشاورزی حفاظتی که بر اساس روش حاصلخیزی خاک و افزایش مواد آلی در دو فصل پاییز و بهار در حال اجراست.

صیانت از منابع آب و خاک، افزایش بهره‌وری، توسعه گلخانه ها، مصرف کودهای آلی و زیستی، توسعه پروژه گندم بنیان، تولید محصولات گواهی شده، اجرای طرح های سبز و سازگار با محیط زیست از جمله مبارزه بیولوژیک با آفات علیه عوامل زیان‌رسان در مزرعه، مدیریت تلفیقی آفات، ترویج مصرف سموم کم‌خطر و بی‌خطر ، آموزش کشاورزان، پژوهش، صنایع سبز، مدیریت سبز همه و همه شیوه‌هایی هستند که در حال حاضر در مزارع و واحدهای بهره‌برداری استان خوزستان در بخش کشاورزی در حال اجرا بوده و راهکارهایی جایگزین برای استفاده از سموم باشند.

سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از تمامی کشاورزان و بهره برداران عزیز دانشجویان، دوستداران محیط زیست و علاقه‌مندان به توسعه پایدار دعوت می‌نماید برای انجام بازدید ترویجی و آشنایی با فعالیت‌های مزبور به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان خود مراجعه نموده و توصیه‌های لازم را از کارشناسان دریافت نمایند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا