گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

توسعه کشت دانه های روغنی و مبارزه با آفات از جمله اقدامات پدافند غیرعامل در شهرستان ارزوئیه است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: توسعه کشت دانه روغنی واستراتژیک کلزا جهت تحقق اقتصاد مقاومتی وخودکفایی کشور وجلوگیری از واردات روغن به کشور در این شهرستان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، امیری تصریح کرد: در این راستا به دلیل جلوگیری از ورود آفات وبیماریهای قرنطینه ای وشیوع آنها در شهرستان از ورود بذور گندم غیر استاندارد از سایر استانها واستانهای همجوار به شهرستان خودداری می شود.

وی اظهار داشت: همچنین به دلیل جلوگیری از ورود آفت قرنطینه ای سرخرطومی حنایی خرما، از ورود پاجوش خرما از استانهای همجوار و آلوده به آفت سوسک سرخرطومی حنایی خرما خودداری می شود.

امیری در ادامه افزود: در راستای پدافند غیرعامل به کشاورزان و باغداران توصیه می شود جهت مبارزه شیمیایی با آفات وبیماریهای گیاهی از سموم تقلبی وقاچاق و فاقد لیبل فارسی خودداری نمایید و از فروشگاههای مجاز و سموم مجاز دارای شماره پارت وتاییدیه سازمان حفظ نباتات استفاده نمایید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه از کشاورزان خواست؛ جهت کنترل آفت مگس میوه مدیترانه ای در باغات و جلوگیری از نابودی باغات حتما با نظارت وتوصیه کارشناسان جهاد کشاورزی اقدامات لازم و فنی در باغات اعمال گردد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ايانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا