گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کشت قراردادی دانه های روغنی در کردستان آغاز شد

مدیر زراعت شرکت کشت و صنعت ماهیدشت از آغاز کشت قراردادی دانه‌های روغنی کلزا در چند شهرستان استان کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، فرهنگ آسا، اظهار داشت: باتوجه به رضایت سازمان های جهادکشاورزی و کشاورزان طرف قرارداد شرکت کشت و صنعت روغن نباتی ماهیدشت کرمانشاه در سال زراعی گذشته ، برنامه ریزی برای کشت قراردادی کلزا در راستای حمایت از تولید ملی دانه های روغنی در  استان کردستان آغاز شد.

وی افزود: تحویل نهاده هایی شامل کودهای پایه و سرک، تضمین خرید محصول زارعین با نرخ خرید تضمینی ابلاغی دولت، بازدید حداقل سه مرحله از اراضی زارعین طی فصل کاشت تا برداشت از جمله اقدامات موثر شرکت در قرارداد با زارعین خواهد بود.

 مدیر زراعت کشت و صنعت ماهیدشت اضافه کرد: کشت قراردادی منجر به افزایش عملکرد در واحد سطح و رضایتمندی زارعان از کشت دانه های روغنی و زمینه ساز توسعه این محصولات در سنوات آتی خواهد بود.

وی با اعلام اینکه سال زراعی گذشته یک هزار و  ۲۶۴  تن از کشاورزان قراردادی در شهرستان های قروه، دهگلان، سقز، کامیاران ومریوان دانه کلزا خریداری شد، گفت: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری در استان در سطح سه هزار هکتار با شرکت کشت و صنعت ماهیدشت کرمانشاه  کشت قراردادی کلزا در این  شهرستان ها انجام شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا