گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

توسعه گردشگری روستایی در استان مرکزی نیازمند توجه است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: با توجه به ظرفیت های موجود، توسعه گردشگری روستایی در استان مرکزی بایستی مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

علیرضا ایزدی در گفت و گو با خبرنگار مهر، در حاشیه برگزاری نهمین آیین شکرگزاری برداشت انگور هزاوه اراک اظهار داشت: فعالیت هایی که تحت عنوان جشنواره آئینی و فرهنگی و عرضه محصولات برگزار می شود، با هدف فرهنگ سازی و به دنبال آن فراهم سازی شرایط مناسب برای بازاریابی محصولات روستای مذکور است.

وی ادامه داد: برگزاری این قبیل جشنواره ها در حوزه گردشگری و توسعه اشتغال پایدار تاثیر گذار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: درصدد هستیم با برگزاری این جشنواره ها زمینه معرفی روستاهای استان بیشتر فراهم شود و توسعه گردشگری روستایی مورد توجه قرار گیرد.

ایزدی افزود: مکان هایی مانند روستای هزاوه به سبب محصولات و پیشینه تاریخی و فرهنگی و وجود بزرگانی مانند قائم مقام فراهانی در زمینه توسعه گردشگری روستایی یک برند هستند.

وی اظهار کرد: منزل تاریخی امیرکبیر در هزاوه یک ظرفیت گردشگری مناسب است که می تواند توسعه اقتصادی و فرهنگی این روستا را به همراه آورد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی خاطر نشان کرد: این قبیل جشنواره ها به صورت متعدد برگزار شده‌ است و همچنان برگزاری آن در بعضی از نقاط استان ادامه دارد.

گفتنی است جشنواره انگور هزاوه از امروز ۲۴ مهرماه لغایت ۳۰ مهرماه به مدت یک هفته از ساعت ۹ صبح الی ۲۱ در روستای هزاوه برای بازدید علاقمندان دایر است.

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا