گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تاثیر منفی خشکسالی بر تولید گندم در استان مرکزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: با وجود زحمات و تلاش کشاورزان و اقدامات کارشناسی در مزارع، متاسفانه به علت تنش شدید خشکسالی که طی ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه است، شاهد کاهش تولید محصول گندم در استان هستیم.

مجید آنجفی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: سال زراعی گذشته بیش از ۴۲۰ هزار تن گندم در استان مرکزی تولید و ۳۴۵ هزار تن تحویل سیلوها شد و پیش بینی می شود که امسال ۲۵۰ هزار تن گندم در استان تولید شود که حدود ۲۰۰ هزار تن که بیش از نیاز استان است، تحویل سیلوها شود. البته این میزان نسبت به سال گذشته کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، با بیان اینکه بر اساس تفاهم های انجام شده، توانستیم از گندم تولیدی استان هایی که بهترین کیفیت را دارند و با خشکسالی هم مواجه نیستند، بذر سال آینده را تامین کنیم، اضافه کرد: البته از اسفند ماه سال گذشته در این خصوص اطلاع‌رسانی شده که انتظار می‌رود کشاورزان و گندمکاران بذر گندم مصرفی خود را جداگانه نگهداری کنند تا به مشکل بر نخورند.

آنجفی بذر مورد نیاز استان را ۲۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: برای کشت سال آینده حدود ۵۰۰ هزارهکتار بذر گندم آبی را باید تأمین کرد که پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۲ هزار تن نیز خود کشاورزان به صورت خود مصرفی نگهداری کنند و بقیه به صورت بذر و گواهی شده در استان تامین و تولید شود و امیدواریم در تامین بذر مشکلی نباشد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا