گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

خسارت ۲۹ میلیاردی کرونا به صنعت طیور استان مرکزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: بیماری کرونا ۲۹ میلیارد تومان به صنعت طیور استان خسارت وارد کرد.

مجید آنجفی امروز دهم اردیبهشت ماه در جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان مرکزی که با حضور استاندار مرکزی برگزار شد، با اشاره به وضعیت تولید و مصرف گوشت در استان مرکزی بیان کرد: در سه ماهه پایانی سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ بین ۱.۵ تا دو میلیون قطعه مرغ بیشتر تولید شد و علت این اتفاق کاهش مصرف گوشت قرمز در سبد غذایی و پیش بینی افزایش مصرف گوشت مرغ بود و تدارک خوبی در این زمینه دیده شد.

وی تصریح کرد: با وجود همه مشکلات در راستای تدارک نهاده های دامی تلاش خوبی صورت گرفت، اما شیوع بیماری کرونا را شاهد بودیم و بر اثر آن تمامی مجالس و میهمانی‌های نوروز تعطیل شد، قیمت مرغ کاهش یافت، دولت در تامین ارز ۴۲۰۰ تومانی تاخیر کرد و بار زیادی در بنادر دپو شد و مجموعه ای از مشکلات برای صنعت دام و طیور رقم خورد.

آنجفی با تاکید بر اینکه مرغداران بیش از دو ماه است که با زیان مرغ را عرضه می‌کنند، گفت: دولت به موضوع وارد شد و فرآیند خرید تضمینی کمک مناسبی در این زمینه کرد و با این اقدام در حال حاضر حجم خوبی از مرغ در سردخانه‌ها دپو شده است، اما همچنان مرغداران همراه با ضرر فعالیت می کنند.

وی درخصوص برآورد خسارات به این صنعت اظهار کرد: در حوزه طیور ۲۹۳ واحد با ظرفیت یک میلیون و ۹۰ هزار قطعه بررسی شد و براساس آن ۲۹ میلیارد تومان به صورت مستقیم خسارت به این بخش وارد شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به برخی پیشنهادات مبنی بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در بخش کشاورزی بیان کرد: اعلام شد که اگر ارز تخصیص نیابد جهش قیمتی بالایی در صنعت مرغ و طیور خواهیم داشت، ولی اگر مرغ به قیمت ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان عرضه شود تمام عواقب شرایط کنونی در آن لحاظ می شود و مرغدار هم راضی خواهد بود و اگر ارز صرف کمک به بنیه خرید مصرف کننده شود و تولیدات به قیمت تمام شده عرضه شود مشکل خاصی بروز نخواهد کرد.

آنجفی اضافه کرد: طی ۲۰ روز اخیر در موضوع نهاده با مشکلات زیادی مواجه بودیم و چالش‌های حمل و نقل وجود داشت، با این وجود اخیرا ۱۵۰۰ تن سویا و ۲۳۰۰ تن ذرت تهیه شد که باید از بنادر حمل شود و قطعا تامین نهاده های دام آرامش مرغدار را به همراه خواهد داشت.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ايسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا