گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

شهرکرد قطب تولید نشای گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت :این شهرستان با تولید 1 میلیون و 200 هزار نشای گیاهان دارویی، قطب تولید نشای گیاهان دارویی در استان چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: شرکت گیاهان دارویی و صنعتی چویلان، تولید کننده نشای گیاهان دارویی از قبیل آویشن، اسطخودوس، نعنا فلفلی و …  واقع در شهر هفشجان که این نشاها جهت اجرای طرحهای گیاهان دارویی به نقاط مختلف استان و همچنین استانهای همجوار صادر می‌شوند.

فرهاد رفیعی افزود: در سالهای اخیر، کشت و توسعۀ گیاهان دارویی مورد توجه قرار گرفته است که از مهمترین اهداف کاشت گیاهان دارویی: اصلاح الگوی کشت، افزایش بهره‌وری از منابع آبی موجود، اشتغال‌زایی و کارآفرینی در روستا و همچنین تمایل جامعه به مصرف داروهایی با منشأ گیاهی است.

وی گفت: در زمینۀ کشت و توسعۀ گیاهان دارویی، مهمترین چالشهای موجود: کمبود دانش فنی کشت و تولید، فقدان ماشین‌آلات برداشت و فرآوری، بازار متغیر فروش، نوسانات قیمت نهاده‌ها و …است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد در پایان خاطر نشان کرد: توجه به این چالشها و تلاش برای رفع آنان می‌تواند زمینه توسعۀ پایدار گیاهان دارویی را فراهم کند و با بهره‌گیری از امکانات، توانمندیها، حمایتها، و منابع عظیم طبیعی و انسانی و با استفاده از فناوریهای روز، به سطح قابل قبول در تولید گیاهان دارویی رسید.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا