گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

فقدان صنایع تبدیلی مهمترین چالش فراروی کشت گیاهان دارویی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی را از مهمترین چالش‌های فراروی کشت گیاهان دارویی در استان برشمرد و گفت: اگر صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان ایجاد شود بحث بازاریابی و ارزش افزوده این صنعت نصیب استان و از جمله بهره‌برداران می‌شود و کشاورزان انگیزه بیشتری برای کشت این محصولات پیدا می‌کند و به جای کشت‌های آب‎بر به تولید گیاهان دارویی اقدام می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، شیرانی با بیان اینکه تولیدات گیاهان دارویی در استان به صورت فله‌ای عرضه می‌شود، اظهار داشت:  گل محمدی استان برای فراوری به کاشان و یزد ارسال می‌شود و سایر تولیدات گیاهان دارویی استان از جمله سیاه دانه و موسیر نیز به صورت فله‌ای به فروش می‌رسد.

این مسوول جهادکشاورزی استان تصریح کرد: در کشت گیاهان دارویی در ابتدای کار هستیم و اگر صنایع تبدیلی و تکمیلی فراهم شود ظرفیت توسعه این محصولات در استان بسیار بالا است.

وی افزود: ناقص بودن زنجیره تولید سبب می‌شود تا کشت گیاهان دارویی برای کشاورزان اقتصادی نباشد و در نهایت به جای این محصولات به کشت‌های دیگر از جمله گندم و جو روی آورند.

شیرانی خاطرنشان کرد: کشت گیاهان دارویی در سه سال اخیر جزو اولویت‌های تخصیص اعتبار بوده است و بودجه مناسبی از اعتبارت تملک دارایی سرمایه‌ای و اعتبارات ملی به این بخش اختصاص داده شده است.

کشت گیاهان دارویی در این استان با چالش‌های جدی از جمله نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی و بسته‌بندی روبرو است و این بخش هنوز برای استان ارزش افزوده و ارزآوری مناسبی به دنبال نداشته و به صورت خام فروشی عرضه می‌شود

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا