گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

برندسازی صنایع دستی در شهرکرد مورد توجه قرار می گیرد

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد گفت: برندسازی در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری و شهرکرد به‌عنوان یک اولویت در اداره شهر مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رضا بیاتی شامگاه یکشنبه در نشست با مدیر کل دفتر آموزش و ترویج صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اظهار کرد: خیابان‌ها و بافت قدیمی مرکز چهارمحال و بختیاری به‌صورت منسجم حفظ نشده اما برخی مسیرها و بافت‌های سنتی مرمت شده است.

وی عنوان کرد: مجموعه مدیریت شهری در شهرکرد برای تبدیل این شهر به‌عنوان «شهر جهانی نمد» آمادگی اجرای طرح‌های مشارکتی و هدفمند را دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد افزود: تعدادی مشاور در حال مطالعه و بازنگری طرح‌های جامع مرتبط با توسعه شهرکرد هستند که می‌توان از ظرفیت آن‌ها برای توسعه صنایع‌دستی به‌ویژه نمدمالی، گیوه‌دوزی، کلاه‌مالی، قفل‌سازی و هنرهای سنتی دیگر بهره‌گیری کرد.

بیاتی تصریح کرد: برندسازی در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری و شهرکرد به‌عنوان یک اولویت در اداره شهر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

طرح‌های گردشگری در چهارمحال و بختیاری بازنگری می‌شود

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه مطرح کرد: برای بازنگری طرح‌های گردشگری و صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با دو دانشگاه وارد مذاکره شده‌ایم.

علیرضا جیلان اظهار کرد: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری برای ارتقای شهرکرد به «شهر جهانی نمد» آمادگی کامل دارد.

وی افزود: ثبت هفشجان از توابع شهرستان شهرکرد به‌عنوان «شهر ملی سنگ‌تراشی و حجاری‌های سنتی» هم‌اکنون در حال پیگیری است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این اداره انجام طرح‌های مشارکتی با هدف توسعه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی را در دستور کار قرار داده است.

جیلان ادامه داد: برای دستیابی به اهداف توسعه‌ای رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیاز است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا