گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

همه مشکلات این روزهای “صنایع دستی” کرمانشاه

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه شیوع کرونا، رکود گردشگری، افزایش قیمت مواد اولیه، کاهش قدرت خرید مردم، عدم برگزاری نمایشگاه ها، واردات صنایع دستی چینی، عدم استقبال مردم از خرید آنلاین صنایع دستی و ... را از مهمترین مشکلات این روزهای صنایع دستی کرمانشاه دانست.

حسین ویسی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به مشکلات این روزهای صنایع دستی کرمانشاه، اظهار کرد: هرچند از ابتدای امسال افزایش تولید هنرهای دست ساز را در کرمانشاه داشته‌ایم، اما متاسفانه در بحث فروش کماکان مشکلات جدی وجود دارد.

وی افزود: بالا رفتن قیمت مواد اولیه که گرانتر شدن برخی صنایع دستی را به همراه داشته و از طرفی شیوع بیماری کرونا که با ایجاد مشکلات اقتصادی قدرت خرید مردم را کاهش داده و نیز رکورد حوزه گردشگری، دست به دست هم داده اند تا همچنان در بحث فروش با موانعی مواجه شویم.

معاون صنایع دستی کرمانشاه تصریح کرد: تا پیش از شیوع بیماری کرونا برگزاری نمایشگاه های مختلف صنایع دستی به افزایش فروش هنرمندان این حوزه کمک می کرد، اما طی  دو سال اخیر دیگر این ظرفیت را هم نداریم.

به گفته این مسئول واردات بی رویه کالاهای چینی به بازار فروش صنایع دستی که با قیمتی پایین‌تر، اما بی کیفیت‌تر عرضه می شود را از دیگر لطماتی دانست که به حوزه صنایع دستی استان وارد شده است.

وی با اشاره به تلاش های انجام شده برای افزایش فروش آنلاین صنایع دستی در کرمانشاه، اظهار کرد: علیرغم کارهایی که در این زمینه صورت گرفته، اما متاسفانه مردم از خرید اینترنتی صنایع دستی استقبال نکرده اند که دلایل مختلفی همچون عدم اعتماد مردم به این نوع از خرید و کاهش قدرت خرید مردم دارد.

ویسی با بیان اینکه کرونا صادرات صنایع دستی را هم متاثر کرده، گفت: هرچند سال گذشته حدود ۳۰ میلیون دلار صادرات داشتیم که در مقایسه با بسیاری از استانها رقم خوبی بود، اما همچنان برای افزایش صادرات برنامه داریم و در این راستا ایجاد بازارچه های مرزی را برای افزایش صادرات و کمک به فروش بالاتر هنرمندانمان در دستور کار قرار داده ایم.

وی در ادامه از در نظر گرفتن دیگر راهکارها برای افزایش فروش صنایع دستی کرمانشاه خبرداد و گفت: در کنار برنامه ریزی برای راه اندازی فروشگاه های آنلاین و بازارچه های مرزی، از دستگاه های مختلف استان خواسته ایم که خرید بخشی از هدایای خود را به صنایع دستی اختصاص دهند.

معاون صنایع دستی کرمانشاه یادآو رشد: از سوی دیگر تفاهم نامه‌ای با  معاونت گردشگری استان داشته ایم تا در طرح های بوم گردی به استفاده از صنایع دستی ملزم شوند.

وی از صنایع دستی به عنوان یکی از نمادهای مهم هویت و تاریخ و تمدن استان یاد کرد و گفت: نجات صنایع دستی کرمانشاه از شرایط فعلی نیاز به حمایت های فرادستگاهی دارد و باید نهادهایی مانند شهرداری نیز پای کار بیایند.

ویسی در ادامه با تاکید براینکه امسال برنامه های ویژه‌ای برای معرفی بیشتر صنایع دستی استان در دستور کار قرار گرفته، اظهار کرد: در این راستا، اخیرا درخواست پنج میلیارد ریال کمک برای تولید محتوا و برنامه های تبلیغی داده ایم که امیدواریم با این اقدامات بتوانیم صنایع دستی کرمانشاه را بیشتر معرفی و گامی برای فروش بیشتر آن برداریم.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا