گروه مشاوران برندینگ فراسو
روستاها

روستای سیرچ در دل کویر کرمان

روستای سیرچ منطقه ای خنک و کوهستانی می باشد که با کویر خشک لوت ۳۰ دقیقه فاصله دارد و این امر به جذابیت این منطقه افزوده است.

روستای سیرچ بهشتی نهفته شده در دل کویر کرمان است. سیرچ در ۸۰ کیلومتری کرمان و ۲۵ کیلومتری شهرستان شهداد واقع شده است.

روستای سیرچ در دره ای سرسبز با شیب ملایم قرار دارد که از دامنه ی قله جفتان آغاز شده و تا کویر شهداد ادامه دارد. این روستا نزدیک به کویر لوت می باشد و تنها ۴۰ کیلومتر با گرمترین نقطه ایران فاصله دارد.

این روستا که در قدیم بهارستان نام داشت.

جاهای دیدنی سیرچ

روستای سیرچ، ناحیه ای شگفت انگیز است که با هوای خنک و کوهستانی خود، تنها نیم ساعت با کویر خشک لوت فاصله دارد. با وجود کوچک بودن این روستا، جاهای دیدنی سیرچ کم نیستند.

درخت سرو ۲۰۰۰ ساله سیرچ، امامزاده سید جلال الدین نیز از جاهای دیدنی، گردشگری و زیارتی این روستا هستند.

رودخانه سیرچ هم از جاهای دیدنی کرمان است که گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. علاوه بر آن، چشمه‌ های آبگرم سیرچ هم از مکان هایی است که با داشتن خواص درمانی بالا از برای گردشگران جالب است.

سیرچ یک تونل سنگی دارد که به بزرگترین تونل سنگی خاورمیانه معروف است.

در ارتفاعات جنوبی ییلاق سیرچ، چشمه آب گرم قرار دارد که دارای مواد معدنی با خواص درمانی است. مردم محلی عقیده دارند که این چشمه در رفع بیماری های مفصلی و پوستی موثر است.

محصولات و سوغات سیرچ

روستای ییلاقی سیرچ آب و هوایی مرطوب و خنک دارد و همین آب و هوا سبب شده تا درختان و چشم‌اندازهای غیرقابل وصفی در این منطقه رشد و نمو کند و باغداران این منطقه محصولات سردسیری بسیار مرغوبی را در این منطقه به عمل آورند.

مردم روستای سیرچ بیشتر با دامداری و کشاورزی امرار معاش می کنند. محصولات کشاورزی این منطقه بیشتر انگور ، انجیر، آلبالو، انار و گیلاس و میوه های سردسیری است. محصولات سردسیری سیرچ در ایران بسیار مرغوب می باشد. در سال های اخیر بخشی از باغ های سیرچ به دلیل آب های فراوان به باتلاق تبدیل شده اند.

از دیگر سوغاتی ‌های این روستا کره، روغن حیوانی، خشکبار، قالیچه و حصیر بافی است.

ویژگی های  گیاهی

پوشش گیاهی این منطقه توده هایی از انبوه درختان است که در بین آنها درختان کهنسال سرو و چنار نیز دیده می شود. در این منطقه انواع درختان صنوبر، انگور، انجیر، گیلاس و آلبالو در دامنهٔ کوهسارها لابه لاى سنگلاخ کاشته شده است و چون در این منطقه زمین مسطح کم است، کشت مزارع جو و گندم کمتر یافت مى شود، اما از زمین هاى محدود و آب فراوان، براى احداث باغ استفاده شده است.

با سایر روستاها آشنا شوید:

ایران زیباست؛ پاییز در روستای «سکنج» کرمان
روستای سریزد ،شاهکار شهرنشینی ایران باستان
روستای صخره ای میمند شهر بابک

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا