گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

رشد چشمگیر خرید محصولات استراتژیک کشاورزی در خوزستان

استاندار خوزستان گفت: میزان خرید محصولات استراتژیک کشاورزی در خوزستان نسبت به مدت مشابه پارسال رشد چشمگیری یافته است.

به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در حاشیه نشست ستاد تنطیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری در جمع خبرنگاران بیان کرد: میزان خرید محصول گندم در خوزستان در پارسال تا چنین روزی ۳۸۰ هزار تن بود که امسال تاکنون این میزان خرید به ۶۰۰ هزار تن رسیده که ۴۵ درصد رشد خرید را نشان می‌دهد.

وی گفت: محصول خریداری شده کلزای خوزستان نیز در پارسال تا چنین روزی ۵۰ هزار تن بود که امسال تاکنون ۹۲ هزار تن بوده است.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: میزان خرید چغندرقند در پارسال تا چنین روزی ۹۰۵ تن بود که امسال تاکنون ۲ هزار و ۳۵۰ تن خریداری شده است.

وی افزود: این میزان خرید نشانه خوبی برای سالی است که در پیش رو داریم.

استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به وضعیت مرغ در خوزستان با بیان اینکه دوران سختی را در خصوص مرغ پشت سر گذاشتیم گفت: تا ۲ هفته پیش کمبود مرغ در خوزستان داشتیم اما با برنامه‌ریزی انجام شده وضعیت مرغ در بازار خوزستان بسیار خوب شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر ذخیره استراتژیک مرغ در خوزستان، ۷۰۰ تن مرغ منجمد از وزارت صمت دریافت کردیم که ۵۰۰ تن ارسال شده و ۲۰۰ تن دیگر هم ارسال خواهد شد.

استاندار خوزستان بیان کرد: یکهزار تن مرغ وارداتی نیز به خوزستان اختصاص داده شده و وزارت جهاد کشاورزی برخی استان‌ها را موظف کرده که به خوزستان مرغ بدهند و توزیع به حدی رسید که آرامشی نسبی در بازار مرغ استان ایجاد شده است.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: در خصوص سایر کالاها مثل برنج، روغن و شکر ذخایر خوبی در خوزستان داریم و اگر در نحوه توزیع مشکل داریم باید برطرف شود.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی، رتبه نخست تولیدات کشاورزی را در کشور دارد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا