گروه مشاوران برندینگ فراسو
روستاها

روستای سرخاب استان البرز

سرخاب یک روستای ییلاقی است و به عنوان یکی از سر سبزترین مناطق ساوجبلاغ در میان بسیاری از گردشگران منطقه محبوبیت بسیار زیادی دارد.  فاصله سرخاب تا کرج حدود ۳۰ کیلومتر است. 

سرخاب یک روستای ییلاقی است و به عنوان یکی از سر سبزترین مناطق ساوجبلاغ در میان بسیاری از گردشگران منطقه محبوبیت بسیار زیادی دارد.  فاصله سرخاب تا کرج حدود ۳۰ کیلومتر است.

ساوجبلاغ به عنوان یکی از شهرستان های استان البرز در مجاورت کرج، طالقان، نظرآباد و اشتهارد قرار دارد. نام اصلی سرخاب، سرخ آباد است و از توابع بخش مرکزی شهرستان ساوجبلاغ شناخته می شود.

مناطق دیدنی سرخاب

جاذبه های آن به ویلاهای کوچک و بزرگ و رنگارنگ که به خاطر پر آبی منطقه عموما دارای استخر هستند و یا درختان میوه در اوایل بهار شکوفه می دهند و در گوشه و کنار روستا، شکوفه های رنگی و بخصوص شکوفه های صورتی رنگ به چشم می خورند.در فصل پاییز رنگ درختان مجموعه ای باشکوه از رنگ های سبز، زرد، نارنجی و قرمز رنگ است.

علاوه بر حاشیه رودخانه‌های سرخاب و عباس آباد، جاهای دیدنی در سرخاب و اطراف آن وجود دارد که در ادامه معرفی خواهیم کرد.

  • تپه‌های باستانی سرخاب

بر اساس پژوهش های باستانشناسان این تپه ی تاریخی که به تپه سرخاب معروف است قدمت ۴۵۰۰ دارد و مربوط به دوره‌های تاریخی قرون میان اسلام تا دوره تیموری است. این تپه تاریخی در سال ۱۳۸۵ در آثار ملی ایران به ثبت رسید.

برای دیدن تپه سرخاب در فاصله ۱ کیلومتری روستای سرخاب به  انتهای شرقی خیابان شهید رجبعلی مهین خیل بروید و با دنیای رازآلود آن آشنا شوید. وجود تپه باستانی سرخاب، قدمت تاریخی منطقه را نشان می‌دهد.

  • امامزاده جواد (ع) قاسم آباد آقا و امامزاده جواد عباس آباد کوچک

امامزاده جواد (ع) قاسم آباد آقا به امامزاده جواد (ع) معروف است. ساختمان بقعه تاریخی است و درب جنوب آن از ارزشمندترین آثار باستانی به شمار می‌آید. این بقعه در دهستان سعیدآباد در روستای قاسم آباد آقا قرار دارد. امامزاده جواد (ع) قاسم آباد آقا پایین‌تر از خیابان آیت الله خامنه‌ای، میان رودخانه‌های عباس آباد و سرخاب، نرسیده به مسجد جامع قاسم آباد آقا قرار دارد. امامزاده جواد عباس آباد کوچک در فاصله ۲۰۰ متری از امامزاده جواد (ع) قاسم آباد آقا قرار دارد.

با سایر روستاها آشنا شوید:

روستای برغان ساوجبلاغ
روستای تاریخی کردان شهرستان ساوجبلاغ
روستای برغان منطقه ییلاقی استان البرز

۰%

امتیاز کاربر: ۴.۲ ( ۱ نتایج)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا