گروه مشاوران برندینگ فراسو
دانستنی‌ها
تازه‌ها

چرا پایین تنه درختان را رنگ می کنند؟

رنگ محافظتی تنه درخت

درختان برای در امان ماندن از آفت ها و بیماری ها به توجه ویژه نیاز دارند. رنگ آمیزی با رنگ تنه درخت، چند فایده دارد از جمله این که به عنوان سپر محافظ درختان در برابر آسیب های مختلف عمل می کند و مانع شکاف و پوسته پوسته شدن سطح خارجی آن می شود. از فواید دیگر رنگ تنه درخت، محافظت از تنه درخت در برابر جونده ها و حیوانات کوچکی است که از پوست درخت تغذیه می کنند. زدن رنگ سفید به تنه ی درخت راهی ساده و غیر سمی برای در امان ماندن از مشکلات و آسیب های متعدد است.

با استفاده از پوشش رنگ محافظتی دمای گیاه را می توان کاهش داد و روزنه ها به دلیل افزایش دما و تبخیر بسته نخواهد شد. لذا فتوسنتز و تنفس ادامه می یابد و گیاه در فصل گرم بدون وجود تنفس و توقف به رشد و تولید ادامه خواهد داد. در صورتی که در حالت معمولی شاهد بسته شدن روزنه ها به دلیل افزایش تبخیر و برقراری نبودن تعادل بین ریشه و برگ خواهیم بود. رنگ محافظتی با پوششی که روی تنه ی درخت وارد می کند مانع از بروز هر گونه تنش شده و درختان را از آسیب های احتمالی حفظ می کند.

مزایا:

  • محافظت از درختان در مقابل سرمای تابشی و تنش حرارتی
  • محافظت از درختان در مقابل ترک خوردگی تنه
  • محافظت از درختان در مقابل آفات چوبخوار و کرم میوه و سایر آفات باکتری یایی، قارچی، موریانه و …
  • کاهش سرمازدگی تنه درختان غیر مقاوم
  • جلوگیری از تنش های حرارتی و کاهش مصرف آب
  • رشد مضاعف درختان و تولید بیشتر

زدن رنگ سفید به تنه درخت، راهی ساده و غیرسمی  برای در امان ماندن درخت از مشکلات و آسیب های متعدد است که برای حصول نتیجه­ ی بهتر، باید رنگ مرغوب انتخاب شود تا پوشش کافی ایجاد کند. برای این منظور رنگ پلاستیکی با پایه­ ی آب، گزینه­ ی مناسب تری است و باید توجه داشت که رنگ روغنی به دلیل آن که اجازه­ ی تنفس به درخت نمی دهد گزینه­ ی مناسبی نیست، ضمن آن که نباید مواد افزودنی به رنگ اضافه کرد. رنگ های تیره از این جهت که گرمای نور خوشید را جذب می‌کنند مناسب نیستند.

۰%

امتیاز کاربر: ۳.۶ ( ۱ نتایج)
منبع
آماتیس سازه هوشمندویکی پدیاایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا