گروه مشاوران برندینگ فراسو
باغبانيدانستنی‌ها

علت رنگ آمیزی تنه درختان

زدن رنگ سفید به درخت، راهی ساده و غیر سمی برای در امان ماندن درخت از مشکلات و آسیب های متعدد است. این کار بسیار آسان و کم هزینه است و فقط یک بار در سال نیاز به انجام آن وجود دارد.

درختان کوچک برای قوی شدن و در امان ماندن از آفت ها و بیماری ها به توجه ویژه نیاز دارند. رنگ آمیزی پایین تنۀ درخت، چند فایده دارد؛ از جمله رنگ آمیزی تنه درختان که به عنوان سپر محافظ درختان در برابر آسیب های مختلف عمل می کند و مانع شکاف و پوسته پوسته شدن سطح خارجی آن می شود. اتفاقی که در صورت بروز، مقدمۀ بروز بیماری های مختلف را برای درخت فراهم می کند و آن را در معرض قارچ و حشرات قرار می دهد.
برای حصول نتیجۀ بهتر، باید رنگ مرغوب انتخاب شود تا پوشش کافی ایجاد کند. برای این منظور رنگ پلاستیکی با پایۀ آب، گزینۀ مناسب تری است.
مطالعات دانشگاهی نشان می دهد که لایۀ ضخیم رنگ، درخت را از خطر آفات حفظ می کند ولی باید توجه داشت که رنگ روغنی به دلیل آن که اجازۀ تنفس به درخت نمی دهد گزینۀ مناسبی نیست، ضمن آن که نباید مواد افزودنی به رنگ اضافه کرد. رنگ های تیره نیز از این جهت که با جذب گرمای نور خوشید باعث سوختن پوستۀ درخت می شوند، نامناسبند.
از دیگر فواید رنگ آمیزی تنه درختان، محافظت از درخت در برابر جونده ها و حیوانات کوچکی است که از پوستۀ درخت تغذیه می کنند. از این رو توصیه می شود سموم دفع جوندگان با رنگ ترکیب شود.
زدن رنگ سفید به درخت، راهی ساده و غیر سمی  برای در امان ماندن درخت از مشکلات و آسیب های متعدد است. این کار بسیار آسان و کم هزینه است و فقط یک بار در سال نیاز به انجام رنگ آمیزی تنه درختان وجود دارد.

مزایا:

  • محافظت از درختان در مقابل سرمای تابشی و تنش حرارتی
  • محافظت از درختان در مقابل ترک خوردگی تنه
  • محافظت از درختان در مقابل آفات چوبخوار و کرم میوه و سایر آفات باکتری یایی، قارچی، موریانه و غیره
  • کاهش سرمازدگی تنه درختان غیر مقاوم
  • جلوگیری از تنش های حرارتی و کاهش مصرف آب
  • رشد مضاعف درختان و تولید بیشتر

روش استفاده:

جهت اجرای بهتر با مقدار مورد نیاز آب رقیق شود و با قلم مو یا پیستوله بر سطح تنه درختان از ۵ سانت زير خاك تا حداقل ۶۰ سانتي متر ارتفاع تنه و حداكثر تا اولين شاخه فرعي استفاده نمايد. استفاده از اين رنگ در نهال كاريها و درخت كاريها از ابتداي سال دوم قبل و بعد از پيوند توصيه مي شود.

۰%

امتیاز کاربر: ۵ ( ۱ نتایج)
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا