گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

صید میگوی سفید در صیدگاه‌های خوزستان ممنوع می‌شود

صید میگوی سفید از فردا چهارشنبه (دهم دی) در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج‌فارس از جمله خوزستان ممنوع است.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل شیلات خوزستان پیش از ظهر امروز در خصوص این خبر، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اعلام پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور و تصویب کمیته مدیریت صید استان، صید میگوی سفید و حمل و جابه‌جایی ادوات صیادی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج‌فارس از دهم دی تا اطلاع بعدی ممنوع است.

فتح الله ابوعلی افزود: صدور مجوز صید میگوی سفید در بنادر صیادی خوزستان نیز صورت نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در صورت مشاهده تخلف، با قانون شکنان از طریق یگان حفاظت منابع آبزیان برخورد قانونی خواهد شد، هدف از ممنوعیت صید میگوی سفید در صیدگاه‌های خوزستان را حفظ و صیانت از ذخایر این آبزی باارزش دریایی، پایداری اشتغال صیادان محلی و امکان تکثیر طبیعی میگو عنوان کرد.

مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه سالانه بین سه تا سه هزار و ۵۰۰ تن میگوی دریایی در محدوده صیدگاه‌های خوزستان در آب‌های شمال غرب خلیج‌فارس صید می‌شود، افزود: در سال‌های اخیر به علت صید بی‌رویه میگو و صید در دوره ممنوعیت، از ذخایر این آبزی در خلیج‌فارس کاسته شده است.

وی بیان کرد: سالانه حدود ۴۸ تا ۵۰ هزار تن آبزیان دریایی (ماهی و میگو) در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج‌فارس صید می‌شود که این میزان هرساله به علت فشار بیش از حد به منابع و ذخایر آبزیان، فعالیت صیادان فاقد پروانه، سنگینی ناوگان صید و صیادی و صید غیرمجاز کاسته می‌شود.

مدیرکل شیلات خوزستان در پایان گفت: صید و صیادی از مشاغل اصلی ساکنان شهرهای ساحلی خوزستان است و حدود ۵۰ هزار نفر در استان از طریق صید و صیادی دریایی ارتزاق می‌کنند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا