گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

واردات ذرت کشاورزان خوزستانی را متضرر کرد

رییس نمایندگی شرکت توسعه ذرت در خوزستان با انتقاد از واردات ذرت در زمان برداشت این محصول در استان خوزستان گفت:تداوم واردات ذرت ، کشاورزان خوزستانی را متضرر و ناخرسند کرده است.

محمد قاسمی نژاد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:در سال های قبل ، ترخیص و واردات ذرت در زمان برداشت این محصول در خوزستان به نوعی مدیریت می‌شد ولی امسال به دلایلی این کار عملی نشد و دود آن به چشم کشاورزان ذرت کار خوزستانی رفت.
وی گفت: در سال جاری همزمان با برداشت و عرضه ذرت دانه ای در استان  واردات این محصول افزایش یافت وتقاضای این محصول را تحت تاثیر قرار داد به طوری که در یک ماه اخیر قیمت ذرت دانه ای بیش از ۱۵درصد کاهش یافته است و اغلب ایستگاههای ذرت خشک کنی از گرفتن محصول کشاورزان خودداری می کنند.

قاسمی نژاد با بیان اینکه این امر باعث متضرر شدن کشاورزان ذرت کار و کارخانه های ذرت خشک کنی شده است گفت: ادامه این روند باعث کاهش سطح زیرکشت و وابستگی بیشتر کشور به واردات ذرت دانه ای خواهد شد.
وی ادامه افزود: بهای ذرت دانه ای تولیدی خوزستان که پیش بینی می شد کمتر از ۴۲هزار ریال به فروش نرود هم اکنون به حدود ۳۶ تا ۳۷هزار ریال رسیده است.
قاسمی گفت: حدود ۵۰هزار تن ذرت دانه ای در خوزستان روی دست کشاروزان ذرت کار مانده  وتاکنون این شرکت حدود پنج هزار تن ذرت به قیمت توافقی از ذرت کاران خوزستانی خریداری کرده است.
وی از مسئولان استان به ویژه استاندار خوزستان خواست با هماهنگی مقام‌ها و مدیران عالی رتبه کشور در سطح ملی برموضوع واردات بی رویه ذرت دانه ای همزمان با آغاز برداشت در خوزستان ورود کنند و با اعمال مدیریت، ابتدا ذرت داخلی را مصرف و سپس نسبت به واردات آن اقدام کنند.

۳۸ درصد ذرت دانه‌ای کشور در خوزستان تولید می‌شود
رییس نمایندگی شرکت توسعه ذرت در خوزستان با بیان اینکه این  استان با تولید سالانه ۳۵۰هزار تن حدود ۳۸درصد ذرت دانه ای کشور را تولید می کند گفت: این محصول راهبردی و اساسی باید به صورت جدی مورد حمایت قرار گیرد.
قاسمی نژاد افزود:بخش کشاورزی خوزستان با اجرای کامل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری آمادگی دارد در سال ۱۴۱۰ بیش از ۲ میلیون تن ذرت دانه‌ای و حدود ۲.۵ میلیون تن ذرت علوفه‌ای تولید کند.
به گزارش ایرنا استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۲میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، دامی و شیلات سهم ۱۵درصدی از کل تولیدات کشاورزی کشور دارد و از این حیث در جایگاه نخست کشوری ایستاده است.
ارزش تولیدات سالانه بخش کشاورزی خوزستان بیش از ۲۹۰هزار میلیارد ریال است.
گندم ، برنج ، نیشکر ، چغندرقند ، صیفی و سبزی، گل ، خرما ، مرکبات ، کنجد ، کلزا و جو از مهمترین تولیدات زراعی و باغی استان محسوب می‌شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا