گروه مشاوران برندینگ فراسو
دانستنی‌ها
تازه‌ها

خواص عناب

عناب که به نام های خرمای چینی، خرمای کره ای، خرمای هندی و خرمای قرمز هم شناخته می شود، بیش از ۴۰۰۰ سال پیش در چین کشت شده است. اعتقاد بر این است که ۴۰۰ نوع عناب در جهان یافت می شود.

درخت عناب کوچک بوده و تا ارتفاع ۱۲ متری رشد می کند، برگ های آن سبز درخشان هستند و میوه ی آن مانند یک زیتون کوچک است که هسته­ ای بزرگ در وسط آن قرار دارد. میوه تازه عناب دارای پوستی صاف به رنگ سبز مایل به زرد یا زرد و قرمز می باشد که پس از خشک شدن، چروکیده شده و به رنگ قرمز تیره در می آید. طبیعت و مزاج عناب معتدل و مرطوب می باشد. عناب سرشار از آنتی اکسیدان ها، فلاونویید ها، نیاسین، ویتامین B6، ویتامین C، مس، منگنز، آهن، فسفر، کلسیم، پتاسیم، روی و فیبر است. درخت عناب خشک شده، که با نام زیزیفوس نامیده می شود، یک میوه گردویی مشابه با خرما و انجیر است.

ارزش غذایی عناب (۱۰۰ گرم)

  • کالری : ۷۶
  • چربی : ۰.۲ گرم
  • کربوهیدرات : ۲۰.۲ گرم
  • پروتئین : ۱.۲ گرم
  • فیبر : ۶ گرم

 

عناب تازه بافتی نرم و طعمی شیرین مانند سیب دارد اما عناب خشک دارای طعمی شبیه خرما می باشد.

فواید دارویی و درمانی عناب برای سلامتی

ضد سرطان، بهبود هضم غذا، درمان یبوست، استرس و افسردگی، درمان بی خوابی، تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از رسوب چربی در رگ های خونی، کاهش فشار خون بالا، درمان کم خونی، ضد التهاب گیاهی، کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان، کمک به لاغری و کاهش وزن، سم زدایی خون، بهبود عملکرد مغز، درمان تشنج، درمان کیست تخمدان، جوان سازی پوست صورت، پیشگیری و درمان آکنه و جوش صورت، درمان خارش اگزما، تقویت و افزایش رشد مو

عوارض و مضرات عناب

  • زیاده روی در مصرف عناب می تواند در موارد نادری باعث خواب آلودگی، اسهال، کاهش اشتها، ضعف و ناراحتی شود.
  • میوه عناب ممکن است قند خون خود را پایین بیاورد، بنابراین توصیه می شود که اگر دیابت دارید در مصرف عناب احتیاط کرده و هر بار پس از مصرف قند خون خود را کنترل کنید.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
سایت کوکاسایت نمناکویکی پدیاباشگاه خبرنگاران جوان
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا