گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

سمنان استان مستعد برای تامین خاویار گیاهی کشور است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به ظرفیت‌های این استان در زمینه محصولات متعدد کشاورزی گفت: این استان ظرفیت توسعه و تامین گیاه کینوا برای کشور را دارد که از نظر خواص و ارزش به عنوان خاویار گیاهی شناخته می‌شود.

به گزارش ایرنا، سید حسن میرعماد روز پنجشنبه در نشست کشاورزی دانش‌بنیان استان سمنان بیان کرد: استان سمنان به دلیل شرایط آب و هوایی و اقلیمی خاص ظرفیت تولید گیاه کینوا را در وسعت زیاد دارد.

وی گفت: استان سمنان می‌تواند با تولید کینوا در وسعت زیاد تأمین‌کننده نیاز کشور در این زمینه باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان عنوان کرد: کینوا محصولی کم آب بر و دارای پروتئین بالاست و می‌تواند جایگزین کشت برنج شود.

میرعماد با بیان اینکه سمنان می‌تواند نقش مهمی در تولید انبوه کینوا داشته باشد افزود: این محصول فسادپذیر  است و برای نگهداری نیاز به انبارهای خاص دارد و باید شرکت‌هایی برای خرید محصول کینوا به کشاورزان معرفی شود.

وی اظهار داشت: بازار فروش محصول کینوا نگرانی و دغدغه اصلی کشاورزان است و اگر این دغدغه حل شود، تولید این محصول در استان سمنان نیز افزایش می‌یابد زیرا کشاورزان به کشت این محصول رغبت دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: رویکرد فعالیت در حوزه کشاورزی از روش‌های سنتی به مدرن تغییریافته است و باید بستر این رویکرد فراهم شود.

میرعماد تأکید کرد: سرمایه‌گذاری اولیه در بحث کشاورزی باید موردحمایت قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: ایجاد رقابت در حوزه تولید به رونق این بخش کمک بسزایی می‌کند، بنابراین باید علاوه بر مدیریت درست بستر رقابت بین کشاورزان برای توسعه و رونق تولید فراهم شود.

کینوا از خانواده غلات نیست ولی به خاطر دانه‌های خوراکی‌اش معروف است و خواصی مشابه و حتی بیشتر دارد.

کینوا گیاه بومی آمریکای جنوبی است و در ایران نیز به دلیل شرایط اقلیمی مناسب قابلیت کشت دارد. به کینوا «مادر همه‌ دانه‌های خوراکی» نیز گفته می شود چرا که خواص متنوع و فوق‌العاده‌ای دارد.

روش پخت کینوا که گیاهی پنج هزارساله محسوب می شود، مانند برنج است و سرشار از پروتئین، منیزیم، فیبر، ویتامین ب، پتاسیم و مواد معدنی است و در درمان مشکلات گوارشی، درمان کلسترول بالا، لاغری کاربرد دارد.

استان سمنان ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی با ۴۵ هزار بهره بردار در بخش های مختلف دارد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا