گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

برداشت ذرت علوفه‌ای در مزارع مریوان آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی مریوان از آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای در سطح ۴۵۰ هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: عملیات برداشت این محصول تا اواسط آبان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمد رحیمی، اظهار کرد: پیش بینی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی برداشت ۲۲ هزار و ۵۰۰ تُن ذرت علوفه‌ای از سطح مزارع شهرستان مریوان است که به نسبت سال گذشته افزایش دارد.

مدیرجهاد کشاورزی مریوان یادآور شد: کشت و برداشت ذرت علوفه‌ای در مزارع این شهرستان نماد بارز کشاورزی قراردادی و در راستای زنجیره تولید و ارزش غذایی است که جهت مصرف علوفه در واحدهای دامداری صنعتی و نیمه صنعتی انجام شده است.

وی اضافه کرد: کار کاشت و برداشت ذرت علوفه‌ای در شهرستان مریوان برای ۱۶۷ نفر ایجاد اشتغالزایی کرده است.

رحیمی ظرفیت واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی این شهرستان را ۲۰ هزار راس دام بیان کرد و افزود: سالانه بیش از چهار هزار تن گوشت قرمز و۲۰ هزار تن شیر در این واحدهای تولیدی، تولید و روانه بازار مصرف و واحدهای فرآوری و مراکزجمع آوری شیر می شود.

وی یادآور شد: در راستای بهبود کیفیت تغذیه دام و تنوع در محصولات تناوبی جزء برنامه های جهاد کشاورزی است که از محصولات ماشک، ارزن، سورگم، خلر و چغندر علوفه ای نیز حمایت می شود، در این راستا در سالجاری سطحی معادل ۳۰ هکتار به این محصولات اختصاص یافته و از کشاورزان درخواست می شود از این محصولات کشت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی مریوان تاکید کرد: در این شهرستان تعداد ۲۲۷ واحد دامداری صنعتی و نیمه صنعتی ایجاد شده که در زمینه تولید شیر و گوشت فعال هستند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا