گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

ایجاد شغل شهرک‌های کشاورزی برای ۷۵۸ نفر

در هفته دولت ۴۵ پروژه شهرک‌های کشاورزی در ۲۱ استان افتتاح و کلنگ زنی می شود. این شرکت وظیفه‌ی مدیریت و پشتیبانی از زنجیره‌ی تولید کشاورزی در مجتمع‌‌ها و شهرک‌های کشاورزی گلخانه‌ای، دامی و یا شیلاتی را به عهده دارد. شرکت شهرک‌های کشاورزی با هدف هدایت، حمایت و نظارت بر احداث و توسعه‌ی شهرک‌های کشاورزی با فن‌آوری نو به منظور بهبود بهره‌وری عوامل تولید از طریق تسهیل و تسریع فرایند سرمایه‌گذاری و کارآفرینی ایجاد شده است.

به گزارش کاماپرس، علی‌اشرف منصوری مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی در خصوص این طرح گفت: تعداد ۳۱ پروژه در شهرک‌های کشاورزی به مساحت ۱۶۰ هکتار شامل ۵۰هکتار فاز اول شهرک زنجیره تولید تخم مرغ استان گلستان و ۱۱۰ هکتار گلخانه با پیش‌بینی تولید سالانه ۵۸ هزار و ۸۰۰ تن و اشتغال‌زایی هزار و ۷۵۸ نفر و با سرمایه‌گذاری ۷ هزار و ۴۵ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند. وی بیان کرد: ۱۴ شهرک کشاورزی (۲ شهرک دامپروری و ۱۲ شهرک گلخانه‌ای) به مساحت ۴۰۰ هکتار با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۲۱ هزار میلیارد ریال، تولید سالانه ۱۴۰ هزار تن و اشتغال‌زایی ۴ هزار و ۱۰۰ نفر کلنگ‌زنی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی  در گفت و گو با دنیای اقتصاد گفت: علاوه بر پروژه‌های افتتاحی هفته دولت، تعداد ۷۰پروژه (که پیشرفت فیزیکی آنها ۴۰ تا ۶۰ درصد است) به مساحت ۳ هزار و ۹۲۰ هکتار شامل ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار شهرک‌های شیلاتی و ۷۸۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای و ۲ شهرک دامپروری به مساحت ۱۲۵ هکتار و فاز نهایی شهرک زنجیره تولید تخم‌مرغ استان گلستان در مجموع با پیش‌بینی تولید سالانه ۵۳۷ هزار و ۳۰۰ تن و پیش‌بینی اشتغال ۱۷هزار و ۱۰۰ نفر و سرمایه‌گذاری ۵۴هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری خواهند رسید. وی ارتقای ضریب بهره‌وری از منابع آب و خاک و نهاده‌ها، ایجاد اشتغال مولد و گسترده، ایجاد زنجیره ارزش، کاهش هزینه‌های تولید، افزایش حداقل ۱۰ برابری تولید در واحد سطح، نسبت به فضای باز را از آثار و ثمرات ایجاد شهرک‌های کشاورزی برشمرد. منصوری با اشاره به سیاست‌ها و وظایف ذاتی شرکت شهرک‌های کشاورزی اظهار کرد: با وجود تنگناها و مشکلات اعتباری، پرداخت تسهیلات و نوسانات حاکم بر بازار با رصد و پایش روزانه فعالیت‌های سرمایه‌گذاران در استان‌ها با تعامل خوبی که با سایر ادارات و نهادهای حاکمیتی، نظارتی و خدمات‌رسان به عمل آوردیم به حول و قوه الهی توانستیم در راستای جامه عمل پوشاندن به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید، عملکرد قابل ارائه‌ای به محضر مردم شریف ایران اسلامی داشته باشیم.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
کاماپرس
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا