گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

ایجاد ١۸ هزار شغل در بخش کشاورزی کردستان

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی کردستان، ایجاد ۱۸ هزار شغل را در این استان رقم زده است.

هادی جوهری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به فعالیت‌های بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام اظهار کرد: بنیاد برکت با سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی در بخش کشاورزی کردستان و جذب محصولات ۸۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی، باعث اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم برای ۱۸ هزار نفر از اهالی این استان شده است.

وی افزود: مجتمع کشت و صنعت خرم‌دشت به عنوان یکی از واحدهای مشارکتی بنیاد برکت، ظرفیت تولید سالانه ۵ هزار تن رب گوجه فرنگی، ۲۵۰۰ تن پوره سیب و ۳ هزار تن پوره توت فرنگی را دارد که برای این منظور اقدام به خرید ۵۲ هزار تن محصول شامل ۴۰ هزار تن گوجه فرنگی، ۶ هزار و ۵۰۰ تن سیب و ۶ هزار تن توت فرنگی از کشاورزان استان کردستان می‌کند.

معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت تصریح کرد: جذب این میزان محصولات کشاورزی، اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی بسیار بالایی را برای کشاورزان و مردم منطقه کردستان ایجاد کرده است.

وی عنوان کرد: فعالیت‌های این مجتمع باعث فراهم آوردن اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم برای ۱۸ هزار نفر از کشاورزان، کارگران فصلی، کارگران حمل و نقل و رانندگان در زمینه کاشت، داشت، برداشت، توزیع و حمل و نقل محصولات کشاورزی شده است.

جوهری ادامه داد: مجتمع کشت و صنعت خرم‌دشت در زمینی به مساحت ۶ هکتار و در شهرک صنعتی دهگلان در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر سنندج واقع است. این مجتمع تولیدی در سال ۹۸ جهت تولید گوجه فرنگی مورد نیاز خود با بیش از ۷۰۰ نفر ار کشاورزان منطقه قرارداد بسته و توانسته است محصولات کشاورزی بیش از یک‌هزار هکتار از مزارع این منطقه را جذب و فرآوری نماید. این مجتمع مشارکتی بنیاد برکت علاوه بر ارائه خدمات مشاوره‌ای و فنی به کشاورزان طرف قرارداد، خرید گوجه فرنگی تولیدی آن‌ها را تضمین می‌کند.

وی با اشاره به صادرات محصولات واحد مشارکتی بنیاد برکت خاطرنشان کرد: محصولات این واحد تولیدی به ۱۰ کشور از جمله امارات، آمریکا، کانادا، ترکیه، ترکمنستان و … صادر می‌شود.

معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت با تاکید بر فعالیت‌های این بنیاد در زمینه ایجاد اشتغال از طریق سرمایه‌گذاری، مشارکت و ارائه تسهیلات در حوزه‌های دام‌پروری، زنبورداری، پرورش جوجه یک‌روزه، فرش دست‌بافت و پوشاک گفت: طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در سال گذشته باعث ایجاد ۱۶ هزار تن گوشت قرمز، ۲۵۰۰ تن گوشت سفید، یک‌هزار و ۶۰ تن گوشت ماهی و میگو، ۴۲ هزار تن شیر، ۷ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه، ۸۰۴ تن عسل، ۶۲ هزار مترمربع فرش دست‌بافت و یک میلیون و ۴۱۰ هزار دست پوشاک شده است.

وی با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی محصولات طرح‌های اشتغال‌زایی برکت در سال جاری اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم ظرفیت تولید گوشت قرمز، گوشت سفید، شیر و عسل تا پایان سال جاری به ترتیب به ۳۰ هزار، ۱۵ هزار، ۵۵ هزار و ۲۵۰۰ تن برسد. همچنین در این مدت، ۹۵ هزار مترمربع فرش بافته و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دست پوشاک دوخته خواهد شد.

به گفته جوهری، اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق محروم و روستایی، علاوه بر توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و ارتقای سطح زندگی و معیشت، مهاجرت معکوس و رونق تولید را در این مناطق به دنبال داشته است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا