گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

ترویج احیاء و توسعه باغات سیب گوشت قرمز در استان اردبیل

با برنامه ریزی، حمایت و پشتیبانی دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری اجرای برنامه های آموزشی و ترویجی در راستای تحقق اهداف پروژه «احیاء، ترویج و توسعه باغات سیب گوشت قرمز» به عنوان یکی از ذخایر ژنتیکی ارزشمند استان توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نمین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، علیرضا خواجوی گفت: با برنامه‌ریزی، حمایت و پشتیبانی دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری اجرای برنامه های آموزشی و ترویجی در راستای تحقق اهداف پروژه «احیاء، ترویج و توسعه باغات سیب گوشت قرمز» به عنوان یکی از ذخایر ژنتیکی ارزشمند استان توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نمین آغاز شد.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: در جریان مرداد ماه سالجاری  در روستاهای پایلوت طرح شامل گرده و سقزچی آموزش های لازم  در خصوص زمان، نحوه نحوه پیوند زنی، اصول هرس و مدیریت باغات این گونه ارزشمند توسط کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان نمین به زنان روستایی و باغداران علاقمند ارائه شد.

علرضا خواجوی افزود شناسایی باغدان داران دانش بومی در خصوص تکثیر و نگهداری سیب گوشت قرمز، شناسایی مناطق پراکنش این گونه و هدف گذاری برای ترویج کشت و افزایش پایه های سیب گوشت قرمز و احیاء باغات موجود در روستاهای پایلوت طرح و  تهیه نشریه ترویجی در این خصوص از اقدامات انجام شده در سال اول اجرای این طرح در استان است.

لازم به توضیح است که سیب‌های گوشت قرمز به دلیل دارا بودن مقادیر قابل توجه موادآنتی اکسیدانت، رنگ جدید و بازارپسندی در سال‌های اخیر درکشورهای مختلف مورد مطالعه قرار گرفته اند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا