گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

خزانه گیری برنج در شالیزارهای شهرستان قزوین آغاز شد

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی ستان قزوین گفت : عملیات خزانه گیری برنج برای نشاء برنج در سطح 3650 هکتار از شالیزارهای شهرستان قزوین آغاز شده است .

به گزارش خبرنگار ایانا در  استان قزوین تورج بنیادی با اعلام این خبر افزود : هر ساله  ۳۶۵۰ هکتار از شالیزارهای  مناطق سه گانه الموت ( رجایی دشت ، رازمیان و معلم کلایه ) و طارم سفلی از توابع شهرستان قزوین به زیر کشت برنج  می رود .

وی اظهار کرد: نشای برنج  در شالیزارهای  استان  ازدهه اول خرداد ماه آغاز می شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به کشت مکانیزه برنج در شالیزارهای استان اشاره کرد و گفت : با توجه به توسعه مکانیزاسیون طی چند سال اخیر ؛ بیش از ۸۰ درصد از شالیزارهای استان  به صورت مکانیزه و با دستگاه های نشا کار ۴ ردیفه کشت می شود .

به کفته بنیادی ؛ پیش بینی می شود که از این میزان سطح زیر کشت بیش از ۱۷ هزار تن شلتوک برداشت  شود .

وی قالب ارقام کشت برنج در شالیزارهای استان را ؛ صدری هاشمی ، صدری حسن سرا ، صدری علی کاظمی و … ذکر کرد.

وی خاطر نشان ساخت : با توجه به وجود منابع آبی سطحی مشروب از رودخانه های فصلی در حال حاضر مشکلی در زمینه تامین آب و آبیاری مزارع شالیزاری وجود ندارد .

وی اضافه کرد : همچنین در این خصوص راهنمایی و اطلاع رسانی مناسب از سوی سازمان جهاد کشاورزی و مراکز خدمات جهاد کشاورزی تابعه به کشاورزان شالیکار  تحت پوشش در راستای استفاده بهینه از منابع آبی برای افزایش بهره وری انجام شده است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا