گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

بلایی که کرونا بر سر محصولات کشاورزی آورد؛ گل‌هایی که معدوم شد

بیماری کرونا محدودیت‌هایی در بخش کشاورزی مانند تردد کشاورزان، حمل و نقل محصولات، افزایش هزینه‌های تولید و مسائل اساسی در کاشت داشت و برداشت را ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت: بیماری کرونا محدودیت‌هایی در بخش کشاورزی مانند تردد کشاورزان، حمل و نقل محصولات، جابجایی کلنی‌های زنبورعسل، فروشگاه‌های عرضه کود و سموم، افزایش هزینه‌های تولید و مسائل اساسی در کاشت داشت و برداشت را ایجاد کرد.

علی باقری با بیان اینکه برخی تصور دارند که کرونا بر بخش کشاورزی و تولیدکنندگان اثری نداشته است، گفت: این بیماری بیشترین تأثیر را روی بخش کشاورزی گذاشته است، محصولات کشاورزی فسادپذیر هستند و نمی‌توان آن را برای مدت طولانی در جایی انبار یا ذخیره کرد و بعد از اتمام همه‌گیری این ویروس از آنها استفاده کرد.

وی بیان کرد: اکثر محصولات کشاورزان به ویژه صیفی‌جات و محصولات گلخانه‌ای مانند گل‌های زینتی به دلیل شرایط پیش آمده روی دست تولیدکنندگانشان مانده است و خریداری برای آنها وجود ندارد، البته این موضوع فقط مختص کشور ما نیست و بازار برخی از محصولات در کشورهای دیگر نیز بی‌رمق شده است.

کرونا گل‌های زینتی در شهرضا را معدوم کرد

مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به خسارت کرونا بر گلخانه‌های شهرضا بیان کرد: بر اثر شیوع بیماری کرونا فروش گل‌های زینتی شاخه بریده از اوایل اسفندماه کاهش یافته و به صفر رسید به طوری که گل‌های شاخه بریده تولید گلخانه‌های این شهرستان، بدون مشتری بوده و معدوم می‌شود.

عبداله دانایی با بیان اینکه میزان خسارت وارده به گلخانه های این شهرستان ۲۱۹۰۵ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: شهرستان شهرضا ۴ هکتار گلخانه گل شاخه بریده دارد وگل‌های آن در داخل استان اصفهان توزیع می‌شود، گل‌های آلسترومدیا، لیسیانتوس و ژربرا گل‌های شاخه بریده این گلخانه‌ها است.

تاثیر و تبعات شیوع بیماری کرونا بر صنعت دامپروری شهرضا

مسئول امور دام و طیور جهاد کشاورزی شهرضا نیز با اشاره به تأثیر و تبعات شیوع بیماری کرونا بر صنعت دامپروری شهرضا گفت: با توجه به شیوع وسیع بیماری کرونا در کشور آثار و پیامدهای اقتصادی بروز این بیماری در صنعت دام و طیور آشکار است.

وجیهه فرقانی با اشاره به ممنوعیت تردد نیروهای کار و حمل و نقل نهاده‌ها و محصولات دامی که خود منجر به افزایش هزینه‌های حمل و نقل می‌شود، افزود: ایجاد توقف و مشکل در رسیدن به موقع نهاده‌ها و محصولات، افت شدید قیمت‌ها که به دلایلی همچون کاهش تقاضا و کاهش شدید مصرف به علت تعطیلی رستوران‌ها و هتل‌ها، مراسم‌ها و مسافرت‌ها باز می‌گردد.

وی با اشاره به دپو شدن شیر بیان کرد: کاهش و ممنوعیت صادرات محصولات لبنی و در نهایت افت یا توقف تولیدات و افت قیمت‌ها از دیگر آثار منفی کرونا بر این صنعت است.

مسئول امور دام و طیور جهاد کشاورزی شهرضا خاطرنشان کرد: با تمهیدات انجام شده مقرر است شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به خرید گوشت از دامداران و مرغداران کند و به عنوان ذخایر استراتژیک در موعد لازم به بازار عرضه کند.

وی تصریح کرد: امیدوار هستیم با حمایت دولت و همکاری تشکل‌های دامداران خرید حمایتی شیرخام مازاد نیز انجام تا از بروز ضرر و زیان‌های بیشتر دامداران جلوگیری شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا