گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

توصیه‌های هواشناسی به کشاورزان کاشان

رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: با تفسیر نقشه های هواشناسی پیش بینی می شود که با کاهش دما، سیستم بارشی از سه‌شنبه هفته جاری وارد کشور شده و دشت کاشان را تا اواسط هفته آینده تحت تاثیر خود قرار دهد

عباس ارغوانی در گفت و گو با  ایسنا، اظهار کرد: با ورود سیستم بارشی از سه شنبه هفته جاری می توان بارش‌های موثری را انتظار داشت که در بعضی از روزها به صورت رگبار همراه رعد و برق و تگرگ پیش بینی می شود و موجب به راه افتادن روان‌آب، آب گرفتگی معابر و حتی سیلاب خواهد شد.

وی افزود: با توجه به ورود سرما به شمال کشور، مناطق مرکزی به خصوص دشت کاشان نیز متاثر شده و کاهش ۱۰ درجه ای دما قابل انتظار است که خوشبختانه نقشه‌های هواشناسی دمای زیر صفر را در هیچ یک از مناطق کشاورزی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل نشان نمی دهد.

رییس اداره هواشناسی کاشان، تصریح کرد: با توجه به بارش های آخر هفته، توصیه می شود که کشاورزان دوره آبیاری محصولات را تنظیم و غله کاران نیز نسبت به مبارزه علیه سن غلات در مزارع گندم و جو اقدام کنند.

ارغوانی تاکید کرد: با توجه به افزایش رطوبت در روزهای پایانی هفته و احتمال شیوع بیماری زنگ زرد در مزارع گندم و جو در صورت مشاهده آلودگی با نظر کارشناسان نسبت به مبارزه لکه علیه بیماری در اولین فرصت اقدام کنند.

وی گفت: گلخانه داران به منظور جلوگیری از بیماری سفیدک داخلی نسبت به تهویه مطلوب گلخانه توجه داشته باشند و پسته کاران، از آبیاری باغ‌های باربر پسته خودداری کنند.

رییس اداره هواشناسی کاشان، افزود: پرورش دهندگان ماهی جهت جلوگیری و کنترل آب باران به مخزن و استخرهای پرورش ماهی اقدام‌های لازم را انجام دهند و زنبور داران نیز نسبت به استقرار کندوهای عسل در مکان مناسب و ارتفاع مطمئن و به کارگیری پوشش مناسب برزنتی روغن اندود برنامه ریزی مناسب داشته باشند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا