گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

فروش صنایع دستی خراسان جنوبی ۳۵ درصد افزایش یافت

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی گفت: فروش صنایع دستی هنرمندان خراسان‌جنوبی در سال ۹۸ حدود ۳۵ درصد رشد داشته است.

حسین عباس‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال ۹۸ هفت میلیارد تومان فروش صنایع‌دستی هنرمندان خراسان‌جنوبی را داشته‌ایم که از این میزان فروش ۹۸۰ میلیون تومان مربوط به فروش در ایام نوروز بوده است.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگ، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در سال ۹۷ نیز میزان فروش صنایع‌دستی ما پنج میلیارد تومان بوده است که که از این میزان ۵۵۰ میلیون تومان در نوروز فروش داشته‌ایم.

عباس‌زاده ادامه‌داد: مقایسه آمار فروش صنایع‌دستی در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ نشان از یک رشد ۳۵ درصدی دارد.

وی افزود: متأسفانه میزان فروشی که به صورت متوسط هر ساله در ایام نوروز داشتیم در نوروز ۹۹ به واسطه تعطیلی بازارچه‌ها و کاهش مسافرت‌ها نخواهیم داشت که این مسئله آسیبی را به هنرمندان صنایع دستی وارد می‌کند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی‌گفت: در راستای کاهش این آسیب باید با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم طرحی را تدوین کنیم.

عباس‌زاده یادآور شد: پیشنهاد ما این است که بعد از کنترل شیوع بیماری کرونا در یک زمان مشخص (به طور مثال در تابستان) فعالیت پررنگ بازارچه‌ها را داشته باشیم و همچنین در سال ۹۹ نسبت به تعدد نمایشگاه‌های فروش صنایع دستی اقدام کنیم.

وی‌گفت: ما همه پیشنهادات خود را به وزارت‌خانه ابلاغ کرده‌ایم که آنان نیز این مسائل را در هیئت دولت مطرح خواهند کرد.

گفتنی است در خراسان‌جنوبی هفت هزار هنرمند صنایع دستی فعالیت می‌کنند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا