گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

اجرای طرح حفاظت از تکثیر طبیعی ماهی در سه رودخانه

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران از اجرای طرح پایلوت حفاظت از تکثیر طبیعی ماهی در سه رودخانه شیلاتی در غرب مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،قاسم کریم زاده معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران در جلسه هم اندیشی طرح پایلوت حفاظت از رودخانه در نوشهر،گفت: شیلات مازندران در کنار سایر اقدامات برای بازسازی ذخایر آبزیان دریا از جمله تکثیر بچه ماهی بصورت مصنوعی در مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی شهید رجایی، احداث استخر در اراضی مجاور تعاونی‌های صیادی پره، احداث شیل در رودخانه ها، با شناسایی رودخانه‌های مهم شیلاتی طرح حفاظت از مهاجرت ماهیان مولد به مناطق بالا دست رودخانه را به اجرا گذاشته است.
او افزود: درهمین راستا سه رودخانه مهم شیلاتی امسال در غرب استان در شهرستان نوشهر و چالوس به عنوان طرح پایلوت انتخاب شد.
کریم زاده گفت: با حفاظت شبانه روزی از این سه رودخانه توسط پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان از مصب رودحانه تا شعاع سه کیلومتری مناطق بالا دست، ماهیان مولد در شرایط امن تخم ریزی کنند.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران با اشاره به استقبال ساکنین روستا‌های مجاور رودخانه‌ها درطرح فوق افزود: در سال گذشته این طرح با موفقیت در رودخانه خیرود اجرا شد و با برنامه ریزی انجام شده امسال این طرح گسترش و علاوه بر رودخانه خیرود، در دو رودخانه وازیوار و نورسر نیز اجرا خواهد شد.
او با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد آبزیان دریای خزر رودکوچ هستند از آغاز اجرای این طرح از ۲۰ اسفند ماه به مدت سه ماه خبرداد و افزود: برای اجرای این طرح ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص داده شد که امیدواریم با این حرکت مشارکتی مردم منطقه، علاوه بر حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان رود کوچ دریای خزر، در رونق صیدو صیادی گام‌های مثبتی برداریم.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا